وزیر جهاد کشاورزی گفت: 10 هزار ‌کارشناس کشاورزی در صورت تامین اعتبار جذب می شود.

محمود حجتی در حاشیه بازدید از باغات سرمازده‌ و مناطق سیل‌زده شهرستان مشگین‌شهر در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: کشاورزان سختکوش مشگین‌شهری خوشبختانه با تلاش خودشان باغات خوبی را در این شهرستان ایجاد کرده‌اند اما متاسفانه به دلیل سرمای شدید اخیر و سرمازدگی حاصل از آن در باغات تولید میوه در این شهرستان در این سال به حد صفر رسیده است.

وی گفت: باید برای این موضوع مهم فکر اساسی کرد و با برنامه‌های بلند مدت و مسائل پوشش مناسب بیمه‌ای محصولات کشاورزی را در نظر بگیریم و باید کاری کنیم که باغداران در سال‌های آینده به بحث باغداری و کشاورزی امیدوار باشند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته در کشور ما به موضوع حوادث و بلایای طبیعی به صورت جدی پرداخت نشده است که ما امیدواریم با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و کارشناسان این حوزه و با مدیریت ویژه این موضوع سعی خواهیم کرد میزان این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

حجتی خاطرنشان کرد: باغداران نیز باید در کار خودشان به این موضوع توجه داشته باشند که از تک محصولی بودن دوری کنند و سعی داشته باشند که با غرس کردن ارقامی مقاوم در مقابل سرما با این مشکلات در آینده مواجه نشوند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس تصویب مجلس جذب 10 هزار نفر از کارشناسان کشاورزی در دستور کار است که در صورت تامین اعتبار این موضوع عملی خواهد شد.

یونس اسدی نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: به طور میانگین در هر هکتار از باغات شهرستان مشگین‌شهر حدود 40 محصول تولید می‌شود که این میزان در برخی از باغات به 100 محصول نیز می‌رسد که امسال این میزان به دلیل سرمازدگی به حد صفر رسیده است که امیدواریم وزیر جهادکشاورزی با بازدیدی که از نزدیک از باغات شهرستان مشگین‌شهر داشت به این موضوع و پرداخت خسارت از طریق بیمه کشاورزی باغداران توجه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، جذب ، کارشناس ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.