ناکامی نیروهای ویژه مراقبت از موشکهای اتمی آمریکا در آزمایشات، نگرانی مقامات آمریکای درباره وجود شکافهای امنیتی در این بخش را بیشتر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی سی ان ان ، باربارا استار خبرنگار این شبکه در گزارشی درباره بروز شکافهای امنیتی در سیستمهای موشکی هسته‌ای آمریکا گفت: در یکی از سایتهای موشکهای هسته ای آمریکا تروریستها ( منظور افراد فرضی است ) توانسته اند نفوذ کنند. نیروهای امنیتی تلاش کردند مانع نفوذ تروریستها شوند اما موفق نشدند. البته همه اینها یک آزمایش و مانور بود که تابستان گذشته در پایگاه هوایی مالمستروم در مونتانا انجام شد. پرسنل امنیتی در سیلوی نگهداری موشکهای هسته ای در این پایگاه نتوانستند از آزمایشی حساس برای حفظ کنترل این سیلو در برابر اقدام شبیه سازی شده تروریستها برای به دست آوردن یکی از تسلیحات اتمی سربلند بیرون آیند. از نظر دستگاههای امنیتی آمریکا این ناکامی بسیار تکان دهنده بوده است. نتیجه این آزمایش نشان داد که تیم نیروی هوایی که برای حفظ امنیت موشکهای هسته ای آمریکا گمارده شده اند، در جلوگیری از سرقت، آسیب زدن، خرابکاری، تخریب یا فعالسازی سلاحی اتمی احتمالا ناتوان هستند. 

البته قرار نبود گزارش این امتحان ناموفق به بیرون درز پیدا کند بلکه آسوشیتدپرس با استناد به اصل آزادی اطلاعات توانسته بود، نسخه ای از این گزارش را به دست آورد. به همین علت هم نیروی هوایی لازم نمی بیند در این خصوص توضیح بدهد. پس از این امتحان، فرمانده این گروه امنیتی برکنار شد و واحد ویژه یک بار دیگر تحت آموزش قرار گرفت و چند هفته بعد توانست در این امتحان قبول شود. 

جفری گرین گفت استانداردها همچنان بسیار بالاست زیرا هیچ جایی برای اشتباه درباره تسلیحات هسته ای کشور وجود ندارد. 

در سالهای اخیر نیروی نظامی مسئول مراقبت از تسلیحات هسته ای آمریکا بارها شاهد بی نظمی و مشکلات اخلاقی بوده است. در هر حال این کار بسیار حساس و با استرس بسیار زیاد است که باید افراد کاملا حرفه ای و بی نقص عمل کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار