این روزها نام سیمین و جلال بار دیگر بر سر زبان‌ها جاری شده و کشمکش بر سر اموالشان به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ هنوز مدت زیادی از تصمیم شهرداری تهران مبنی بر تبدیل خانه سیمین و جلال به موزه نگذشته بود که این خانه 420 متری با قدمتی 65 ساله و نمای آجری در مجله دزاشیب تجریش که یادآور این دو فرهیخته ادبی است به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شد، سوژه‌ای که فروش 5میلیاردی آن توسط ویکتوریا دانشور (خواهر سیمین دانشور) به شهرداری تهران و ادعای دختر خوانده سیمین (لیلی ریاحی) مبنی بر مالکیت 2دانگ آن سبب شد تا اصحاب رسانه قلم را در دست گیرند و آن را به مهمترین خبر صفحه خبرگذاری خود تبدیل کنند.

شاید سیمین و جلال هیچگاه به ذهنشان هم خطور نمی‌کرد روزی پس از مردنشان نه به واسطه یادآوری آثار فاخرشان بلکه تنها به دلیل کشمکش بر سر اموالشان بار دیگر نامشان بر سر زبان‌ها جاری شود اما صحبت‌های ضد و نقیض در خصوص این ملک و بحث بر سر سرقت اموال ایشان بهانه‌ای شد تا واقعیات را از زبان مسئولین جویا شویم.

محمدمهدی خاتمی مدیر روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به مسائل مطرح شده در خصوص تبدیل منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور به موزه و دعاوی حقوقی طرح شده در این خصوص اظهار داشت: مأموریت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی تنها در قالب مرمت و بازسازی این فضا است که با توجه به واگذاری این بنا از 2هفته پیش به شهرداری تهران هم‌اکنون پروژه تبدیل منزل سیمین و جلال در مرحله طراحی بونده و پس از طراحی، عملیات مرمت و بازسازی آن جهت تبدیل به موزه آغاز خواهد شد.

وی در خصوص اظهارات برخی رسانه‌ها در خصوص سرقت لوازم منزل سیمین دانشور افزود: از تمام وسایل و نیز چیدمان منزل ایشان بیش از جمع‌آوری توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه1 و باحضور ویکتوریا دانشور (خواهر سیمین دانشور) فیلم و عکس تهیه شده تا ضمن جلوگیری از ایجاد هر گونه شایعی امکان چینش اولیه پس از تبدیل نمودن خانه به موزه فراهم آید.

مدیر روابط عمومی شهرداری تهران با بیان اینکه تمامی لوازم منزل ایشان ثبت و شماره‌گذاری شده افزود: موارد مطرح شده در خصوص دعاوی حقوقی این منزل و نیز بحث بر سر غیرقانونی بودن معامله به دلیل حقوقی بودن مسئله، مرتبط با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نبوده و منطقه1 شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد.

مدیر روابط عمومی منطقه1 شهرداری تهران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه این مکان قرار بوده تبدیل به برج شود اظهار داشت: نیت شهرداری تهران تنها جلوگیری از تخریب این مکان و تبدیل آن به فضایی جهت بازدید شهروندان و آشنایی بیشتر نسل‌های بعدی با این دو شخصیت فرهیخته ادبی کشور بوده است.

داودی تصریح کرد: این معامله قانونی و براساس استعلام از سازمان ثبت اسناد و املاک و پس از رویت برگه انحصار وراثت صورت گرفته.
وی در پاسخ به اینکه آیا قیمت خریداری شده این ملک با توجه به موقعیت مکانی آن در خیابان دزاشیب کمتر از میزان واقعی نبوده است مساحت این ملک را 420 متر مربع عنوان کرد و افزود: قیمت تمام شده این ملک 5میلیارد تومان بوده که براساس قیمت‌گذاری کارشناس رسمی دادگستری صورت گرفته و نظر شهرداری تهران دراین امر دخیل نبوده است ضمن اینکه نگاه شهرداری تهران تنها تبدیل این خانه و حفظ آن به عنوان یک مکان تاریخی بوده و نگاه انتفاعی به این موضوع نداشته است.

مدیر روابط عمومی منطقه 1شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به ادعای دخترخوانده سیمین دانشور (لیلی ریاحی) مبنی بر واگذاری سهم یک سومی ایشان از این منزل و شکایت از ویکتوریا دانشور و تکلیف شهرداری تهران چیست؟ افزود این موضوع شخصی و مابین دو نفر بوده اما قطعا مسئولین قضایی در این خصوص رسیدگی کامل خواهند نمود در صورتیکه رأی دادگاه نیز موافق دخترخوانده ایشان نیز باشد در هر صورت شهرداری تهران تابع رأی دادگاه بوده و پس از آن نیز تمام تلاش خود را در جهت حفظ این بنا و تبدیل آن به یک مکان فرهنگی به کار خواهد برد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که احتمال آگاهی ویکتوریا دانشور از مالکیت 2دانگ این ملک و کتمان آن در زمان معامله به چه میزان بوده خاطرنشان کرد: این معامله براساس برگه انحصار وراثت صورت گرفته وبنده از این موضوع بی‌اطلاعم.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: اظهارات ، مسئولین ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار