مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع شش هزار هکتار اراضی کشاورزی دهستان 'باهوکلات' شهرستان چابهار، 1300 هکتار به کشت محصولات باغی گرمسیری مانند موز و انبه اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، نجفی ، بیان کرد: همچنین 4700 هکتار از اراضی این منطقه به کشت محصولات زراعی منطبق بر اقلیم گرم جنوبی اختصاص دارد.

نجفی افزود: شرایط مساعد آب و هوایی این منطقه موجب شده محصولات زراعی در شرایطی که امکان کشت برای سایر مناطق استان فراهم نیست، در اینجا قابل کشت باشند.

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای تنوع اقلیمی بسیار مناسبی است ادامه داد: به واسطه وجود شرایط آب و هوایی مناسب امکان پرورش و تولید تمامی محصولات گرمسیری، معتدله و سردسیری در این استان وجود دارد که این قابلیت در نوع خود و با مقایسه با سایر استان ها منحصر به فرد است.

نجفی گفت: این تنوع موجب شده است تا در شمال استان شاهد تولید انگور یاقوتی زودرس و در جنوب استان شاهد تولید میوه های گرمسیری از قبیل چیکو، انبه، گواوا و موز و خرما باشیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: سیستان و بلوچستان استعدادهای فراوان در زمینه کشاورزی دارد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین راه رونق کشاورزی استان،استفاده بهینه از آب و خاک، اجرای طرح‌های نوین آبیاری به ویژه انتقال آب با لوله، توسعه صنعت بیمه آب و خاک کشاورزی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.