یکی از مشاوران "رجب طیب اردوغان" که یکی از معترضین به حادثه کشته شدن بیش از 300 معدنچی در شهر سوما را با لگد مورد ضرب و شتم قرار داده بود، از سمت خود برکنار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛  مشاور جنجال برانگیر رجب طیب اردوغان که یکی از معترضین به کشته شدن معدنچیان در شهر سوما را با لگد مورد ضرب و شتم قرار داده بود، از سمت خود برکنار شد.
 
در تصاویری که چندی پیش از این حادثه پخش شده بود، "یوسف یرکل" مشاور نخست وزیر ترکیه، یکی از معترضین را که توسط نیروهای امنیتی بر روی زمین خوابانده شده بود، با لگد مورد تهاجم و ضرب و شتم قرار داده بود.
 
پس از انتشار گسترده این تصاویر، «یرکل» از مردم ترکیه عذرخواهی کرد و چند روز پیش نیز ادعا شد که وی به دلیل مصدومیت ناشی از همین ضربه در نایحه پای خود، به مرخصی استعلاجی رفته است.
 
مردم ترکیه دولت را مقصر اصلی بروز حادثه دلخراش معدن سوما می‌‌دانستند و اظهارات رجب طیب اردوغان در خصوص عادی بودن چنین حوادثی در معادن دنیا، باعث خشم بیشتر مردم ترکیه شد.
 
در حین بازدید اردوغان از محل حادثه، مردم معترض و خشمگین به سمت خودروی حامل وی حمله ور شدند و یوسف یرکل، یکی از مشاوران وی با حمله به یکی از معترضین، باعث افزایش بیش از پیش خشم و انتقادات مردمی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار