معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان ها و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: گردشگري به عنوان يك صنعت، نقش مهمي در انتقال فرهنگ و تجارب و ارتباط ميان جوامع ايفا مي كند.

مهدی جمالی نژاد درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، با اعلام این مطلب اظهار داشت: گردشگري مذهبي، از جهت مؤلفه ها و اهداف، با انواعي از گردشگري كه تنها جنبه تفريح و پركردن اوقات فراغت دارد، متفاوت است.

وی افزود: امروزه اهميت گردشگري به حدي است كه از آن به عنوان يكي از صنعت هاي مهم جهان ياد مي شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان تصریح کرد: به دليل گسترش فناوري ارتباطات، بهبود قوانين كار و افزايش امنيت، گردشگري به عنوان چهارمين بخش از فعاليت هاي انسان بعد از كشاورزي، صنعت و خدمات به حساب مي آيد و تأثير آن بر اقتصاد كشورها به اندازه اي است كه صرف نظر نمودن از مزاياي بي شمار آن، كاري غير معقول به نظر مي رسد.

جمالی نژاد عنوان کرد: گردشگري به عنوان يك صنعت، نقش مهمي در انتقال فرهنگ و تجارب و ارتباط ميان جوامع ايفا مي كند و نيز سبب ايجاد آثار مثبت معنوي، تربيتي و تكامل روحي و رهايي از چنگال برخي بيماري هاي رواني مانند اضطراب و افسردگي مي گردد.

وی ادامه داد: از مباحث اساسي در دنياي امروز بحث گردشگري ديني و فوايد آن در جهان اسلام است و از آنجا كه دين اسلام يك نظام جامع و مشتمل بر برنامه هدايت انسان ها در همه ابعاد است، در اين موضوع نيز آموزه هاي ويژه اي دارد و در رهنمود هاي حيات بخش معصومين(ع) مسأله گردش در زمين با بيان هاي گوناگون مورد تأكيد قرار گرفته است. /س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.