کارشناس ملی فوتبال کشور گفت: حضور داوران ایرانی در جام جهانی فوتبال نقش مهمی در ارتقای سطح داوری کشور دارد.

نوذر رودنیل  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج با اشاره به حضور دو داور برجسته ایرانی علیرضا فغانی و حسن کامرانی فر در اردوی آموزشی جام جهانی فوتبال افزود: این داوران با فراگیری مهارت داوری روز دنیا و انتقال آن به داوران جوان زمینه نزدیک شدن داوری ایران به کشورهای صاحب فوتبال جهان را فراهم می کنند.
وی اظهار کرد: پخش بازی های جام جهانی ، جام ملت های اروپا و دیدن قضاوت داوران بزرگ جهانی از دیگر راهکارهای ارتقای سطح داوری فوتبال کشور است.
این کارشناس داوری قضاوت در بازی های بین المللی، آغاز فعالیت به موقع داوران یعنی از سن 17 سالگی، آمادگی جسمانی، یادگیری اصول نوین داوری روز را از دیگر راهکارهای قضاوت های کم اشتباه در داوری فوتبال کشور بیان کرد.
رودنیل زمان مفید یک بازی فوتبال جام جهانی بر اساس تحقیقات شخصی خود را 71 دقیقه و یک بازی اروپایی را 69 دقیقه اعلام کرد و افزود: وجود 54 دقیقه گردش توپ در بازی های آسیایی نشان میدهد فوتبال آسیا زمان زیادی برای رسیدن به فوتبال جهانی و مدرن روز دنیا نیاز دارد.
نوذر رودنیل از سال 56 در زمینه داوری، کارشناس داوری و ناظر فدراسیون فوتبال در بازی های لیگ برتر و جام آزادگان حضور مستمر داشته است دارای هشت دیپلم توجیهی بین المللی در زمینه داوری، مدرسی و ناظر فوتبال و از کارشناسان برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران به ویژه برنامه 90 و ورزش و مردم است./ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.