معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: صادرات سنتی خشکبار ایرانی و گسترش فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی کشورهای رقیب، سهم ایران را در بازارهای جهانی کاهش داده است که به تبع آن، درآمدهای ارزی ناشی از صادرات آن کاهش یافته است.

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کشورهایی که با رویکرد صادرات و بر اساس مطالعات بازار هدف تولید می‌کنند، توانسته‌اند گام‌های موثری در تحقق این امر بردارند، بنابراین پیش از هر چیز اهمیت مطالعه بازار هدف، سلایق مصرف‌کنندگان و کیفیت و قیمت محصول می‌تواند عامل مهمی در رقابتی کردن محصولات صادراتی باشد.

وی تشریح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به اهداف سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی اهمیت صادرات محصولات کشاورزی ارتقای قابل توجهی را شاهد بوده است.

ایرانی فام ادامه داد: اعزام هیات‌های کارشناسی، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی بخش کشاورزی، یادداشت‌ها و تفاهم‌نامه‌های انجام شده با هیات‌های خارجی به ویژه کشورهای همجوار از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان برای ایجاد بستری مناسب در ورود پایدار به بازارهای منطقه‌ای به شمار می‌آید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: شناخت عوامل مؤثر در بازاریابی خشکبار ایران با دستیابی به راه‌حل‌ها و اصول سیاست‌گذاری‌های مناسب برای حضور فعال ایران در بازارهای جهانی و افزایش سهم ایران در این بازارها از برنامه های مهم سازمان در سال مدیریت جهادی قلمداد می شود.

ایرانی فام تاکید کرد: محصولات خشکبار اعم از کشمش و میوه‌های خشک ۵۳ درصد صادرات این استان را تشکیل داده اند./س
 
 
 
برچسب ها: صادرات ، سنتی ، خشکبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.