با حضور امیر سرتیپ اسماعیلی انجام شد

رونمایی از 2 سامانه "فکور" و "رسول" در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌ الانبیاء (ص)

مراسم رونمایی از سامانه‌های فرماندهی و کنترل هوشمند "فکور" و سامانه ارتباط رادار "رسول" با حضورامیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافندهوایی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری انجام شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ در مراسم رونمایی از سامانه‌های فرماندهی و کنترل هوشمند فکور و سامانه ارتباط رادار رسول که به‌صورت کاملاً بومی و به دست توانمند متخصصین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری قرارگاه پدافند هوایی  طراحی و به مرحله تولید رسیده است با حضور امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافندهوایی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری انجام شد.

سامانه فرماندهی کنترل هوشمند فکور بر اساس راهبرد پدافند هوایی برای هوشمندسازی شبکه کنترل و فرماندهی و ایجاد تحرک در این سامانه طراحی‌شده و کاملاً منطبق با سامانه کنترل و فرماندهی بومی پیامبر اعظم (ص) ساخته‌شده است.

این سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند و قابلیت جمع‌آوری اطلاعات از کلیه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی، رادارهای پسیو و اکتیو، اعم از رادارهای نظامی و کشوری، عناصر دیده‌بانی، شنود سیگنالی، سامانه‌های موشکی و مراکز کنترل و فرماندهی هم‌جوار دارا است و ضمن ارائه یک تصویر یک پارچه از منطقه تحت مسئولیت در خصوص هدایت و کنترل سامانه‌های دفاع هوایی زمین پایه و هوا پایه به‌صورت کاملاً مستقل عمل  می‌کند.

قابلیت تحرک و جابه‌جایی بالا و استقرار در مناطق صعب‌العبور، دفاع در برابر جنگ الکترونیک و استفاده از شبکه‌های ماکرویو اختصاصی، فیبر نوری و مخابرات کشوری و اطمینان بخشی از اصابت و انهدام اهداف از دیگر قابلیت‌های این سامانه‌ی هوشمند است.

همچنین در این مراسم سامانه‌ی ارتباط تاکتیکی و بومی رسول با توانایی تأمین ارتباط تاکتیکی امن و پایدار و انتقال خطوط سست دیتای رادار رسول به نزدیک‌ترین  یگان پدافندی و مراکز کنترل و فرماندهی رونمایی شد.

از خصوصیات دیگر این سامانه‌ی ارتباطی قابلیت اتصال به شبکه‌های ارتباطی زیرساخت کشوری، قابلیت رمزگذاری اطلاعات، افزایش سرعت و دقت عمل شبکه‌های پدافندی در انتقال اطلاعات رادار از صحنه‌ی نبرد به مراکز کنترل و فرماندهی پدافند و برقراری ارتباط چندلایه نزدیک متوسط و دور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار