پیش همایش، همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان با حضور 120 نفر از روحانیون ، محققان و دانشجویان در شیراز برگزار شد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دبیر علمی همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در این پیش همایش گفت: همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در آبان امسال به مدت سه روز در قم برگزار می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این همایش با مشارکت 30 مرکز داخلی و خارجی برگزار می شود و در آن اندیشمندان داخلی و خارجی به طرح نظرات خود درباره اندیشه های علامه طباطبایی می پردازند.

رجبی با اشاره به اینکه این همایش در 10 محور اصلی و 700 محور فرعی برگزار می شود افزود: مطالعات و روش شناختی، مطالعات و دین شناختی، مطالعات و جهان شناختی، مطالعات و قرآن شناختی و مطالعات حدیث شناختی از جمله محورهای این همایش است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی بیان کرد : یکی از توطئه های بزرگ دشمنان برای نرسیدن پیام الهی به جهانیان این است که با پیام های مختلف، متنوع و جذاب، نگاه ها را از توجه به پیام الهی بازدارند.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: باید در زمینه انتقال پیام خودکفا شویم و همچنان که جوانان کشور ما به سطح بالای دانش هسته ای رسیده اند، در حوزه فضای مجازی و سایبری نیز می توان درمدت کوتاه تری به این هدف دست یافت.

مدیر گروه تفسیر وعلوم قرآن موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: متخصصان ایرانی اکنون در موقعیت برتری در عرصه سایبری هستند و از این رو نیازمند عزم جدی برای ایجاد موتور جستجوگر ایرانی اسلامی هستیم.

دبیرعلمی همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که سخن خدا و پیام الهی بر فراز همه پیام ها قرار گیرد و این امر نیازمند سرمایه گذاری محتوایی به صورت استخراج پیام و نیز سرمایه گذاری صوری با فراهم کردن امکانات ا طلاع رسانی است.

این مدرس حوزه علمیه قم بیان کرد: همان گونه که امروز در تحریم اقتصادی قرار داریم دشمن ممکن است روزی در عرصه رسانه ای نیز باب تحریم ها را بگشاید همچنان که برای مدتی پخش شبکه های تلویزیونی ایران را محدود کردند.

دبیر علمی همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان گفت: از منظر علامه طباطبایی، دین تنها برای سعادت اخروی نیست بلکه برای خوشبختی انسان نیز برنامه دارد و هر انسان برای برخورداری از حیات طیبه باید برنامه قرآنی را در پیش گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.