وزیر دفاع ایران در حاشیه سومین کنفرانس بین المللی درباره امنیت مسکو به شبکه تلویزیونی المنار گفت هم اکنون بیش از 38 کشور به سوریه تروریست اعزام می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ همایشی در حاشیه سومین کنفرانس بین المللی درباره امنیت در مسکو برگزار شد که در آن وزیر دفاع ایران به شبکه تلویزیونی المنار گفت هم اکنون بیش از 38 کشور به سوریه تروریست اعزام می کنند.

"نعمه نعیم" گزارشگر شبکه المنار در گزارشی از این کنفرانس گفت: همایشی در حاشیه این کنفرانس با عنوان یافتن راههای ثبات اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار شد.

در این همایش شماری از فرماندهان نیروهای مسلح و فرماندهان نظامی به نمایندگی از کشورهای خاورمیانه، آفریقا و همسایه شرکت کرده بودند.

"محمد سید احمد قصار" معاون وزیر دفاع مصر در امور مطالعات فنی و روابط بین الملل گفت:" در حضور همه شما تأکید می کنم مصر کمتر از یک هفته دیگر رئیس جمهوری منتخب خواهد داشت که ملت او را برخواهد گزید سپس نقشه راه با انتخاب پارلمان جدید تکمیل خواهد شد تا اهداف انقلاب مصر با موفقیت کامل شود."

"خواجه محمد آصف" وزیر دفاع پاکستان گفت:" در این همایش درباره مسائل امنیتی خاورمیانه بحث و بررسی شد درباره روابط هند و پاکستان نیز صحبت شد این مسائل بر همه جهان تأثیر می گذارد."

"عودی دیکل" معاون رئیس مؤسسه امنیت ملی در دانشگاه تل آویو نیز در این همایش گفت : حزب الله لبنان و جنبش حماس حدود 170 هزار موشک به سوی اسرائیل نشانه رفته اند که باید امکانات آنها نابود شود.

همچنانکه انتظار می رود موضوع تروریسم در این همایش و به همراه آن بحران سوریه با قدرت مطرح شد.

سرتیپ "محمود عبد الوهاب" شوا معاون رئیس ستاد نیروهای عربی سوریه گفت:" متجاوزان به سوریه گمان کردند می توانند سوریه را ظرف مدت کوتاهی با قتل عامها و ویرانگری و تخریب سرنگون کنند اما با پایداری ملت ما و دلاوری ارتش و ایستادگی کشورهای دوست در کنار ما مواجه شدند که در صدر آنها جمهوری فدرال روسیه و جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا و کشورهای دیگر و سازمانها و نهادهای قرار دارند که در کنار ملت سوریه قرار دارند و کمک می کنند تا این کشور را از بحران خارج شود."

دهقان گفت:" شرکت کنندگان درباره نقاط مثبت صحبت کردند که دیدگاه ما نیز است و درباره علل گسترش بی ثباتی که ناشی از مداخله و حمایت آمریکا در کشورهای مختلف و حمایت این کشور از تروریستها در سوریه و عراق است. در سوریه بیش از 38 کشور، تروریستها را مجهز و از آنها حمایت می کنند آنان به ملت سوریه و زیرساختهای این کشور یورش می برن."

در حاشیه این دیدار نیز وزیر دفاع روسیه و دهقان با یکدیگر دیدار و بر لزوم تقویت همکاریهای نظامی بین روسیه و ایران تأکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار