معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: اعتماد بین مردم وکسبه در بازار کم‌رنگ شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در جلسه تنظیم بازار استان تهران با انتشار جدولی نرخ 17 کالا اساسی درتهران افزایش و کاهش قیمت‌ها در بازار تهران مورد ارزیابی قرار گرفت.

بنابراین گزارش سیب زمینی و گوجه فرنگی با کاهش قیمت 18 درصدی، سیب زمینی با کاهش قیمت 5 درصد، پرتغال تامسون با کاهش قیمت 25 درصد و گوشت قرمز 4 درصد کاهش داشته است.

براساس این جدول هم اکنون سیب زمینی در تهران کیلویی 2100 تومان، سیب زرد کلیویی 3500 تومان، گوجه فرنگی کیلویی 1400 تومان ،و پرتغال تامسون کیلویی 1500 تومان و گوشت قرمز کلیویی 26 هزار تومان عرضه می‌شود.

در ادامه این جلسه نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران ادامه داد: در بازار اعتماد بین مردم وکسبه کم‌رنگ شده است و متاسفانه برخی کسبه در صنف‌های مختلف سواستفاده می کنند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران با انتقاد از نحوه عرضه گوشت قرمز در قصابی‌ها تصریح کرد: قصابی‌ها باید روی گوشت اتیکت زده ومشخص کنند که این گوشت، گوشت گوسفند است یا میش چرا که تمام گوشت‌ها را به نام گوسفند یا گوساله می‌فروشند.

ترکی بیان داشت: در این جلسه مصوب شد اداره دامپزشکی استان تهران تمامی کشتارهای خود را با مشخصات کامل از مبدا تا مقصد (نوع کشتار، روز و تاریخ کشتار درج شود)  به توزیع کننده‌گان عرضه کنند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران ادامه داد:  در این جلسه مقرر شد در کارگروه تنظیم بازار استان تهران به کارگروه تخصصی تامین کالا، توزیع کالا و کارگروه تخصصی بازرسی و نظارت تشکیل شود. و این کارگروه‌ها موظف هستند در صورت مراجعه به عرضه کنندگان گوشت قرمز اگر باعدم نصب اتیکت بر روی گوشت قرمز مواجه شوند فروشنده مورد نظر متخلف شناخته شده وبا آن برخورد می‌شود.

ترکی بااشاره به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: برای تامین مایحتاج و اقلام مورد نیاز در ایام ماه مبارک رمضان طرح ضیافت با دبیری جهاد کشاورزی از هفته آینده کارگروه ویژه تنظیم بازار با دبیری جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار