مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از بهره برداری مخزن گاز ترش توس این پالایشگاه در آینده نزدیک خبرداد.

ناصراسلا می در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،  گفت : در سال‌های گذشته گاز مصرفی استان‌های شمالی کشور از سه مخزن گاز شیرین و یک مخزن گاز ترش در منطقه خانگیران برداشت شده است و در آینده نزدیک یک مخزن جدید گاز ترش در منطقه عملیاتی خانگیران به نام مخزن توس بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس نخستین پالایشگاه گازی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1362 به دست مقام معظم رهبری به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت : در سال 92 میزان 17 میلیارد و 320 میلیون متر مکعب گاز در این شرکت فرآورش و تولید شده که این میزان تولید به مقدار یک درصد اضافه تر از سال 1391 است و تولید گوگرد در سال 92 نسبت به سال 91 حدود دو درصد رشد داشته است.

ناصر اسلامی با بیان اینکه این مجتمع گازی بزرگترین واحد تولید گوگرد کشور است، افزود: سالانه حدود 650 هزار تن گوگرد با خلوص 99.98 درصد در این شرکت تولید می‌شود که بخشی از آن در داخل کشور به مصرف می‌رسد و بخشی از آن از طریق خطوط ریلی به بندرعباس منتقل و از آنجا به کشورهای چین و هند صادر می‌شود.

وی در ارتباط با بخش خودکفایی و قطعات مورد نیاز صنعت نفت و گاز گفت: برای حدود 2 هزار و 200 قلم کالا، شناسنامه فنی تهیه شده است تا قطعات مورد نیاز را بتوانیم از شرکت‌های داخلی خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد افزود: با تهیه شناسنامه فنی و ساخت داخل قطعات، در این بخش بالغ بر 53 میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته است.

انتهای پیام//س

برچسب ها: سرخس ، گاز ، ترش ، مخزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.