مروج حسینی گفت:‌ بیشترین صادرات سال گذشته متعلق به صنعت نساجی در حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار بوده است.

محمد مروج حسینی، رئیس انجمن نساجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین صادرات سال گذشته متعلق به صنعت نساجی و در حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار بوده که شامل کفپوش‌هایی از موکت، فرش ماشینی و ... به کشورهای همسایه به خصوص چین بوده است.

وی در ادامه افزود: به خاطر صادرات همین فرش ماشینی به چین، شرکت ما جایزه‌ی صادراتی دریافت کرده‌اند که اگر قیمت ارز منطقی و درست شود، سود ما در حدود همین یک میلیارد و 200 میلیون در سال خواهد بود و ما می‌توانیم ارز مورد نیاز این صنعت را تامین کنیم.

مروج حسینی با بیان اینکه در قانون حمایتی از تولید باید ذی نفعان و تشکل‌های بخش خصوصی دخالت کنند، گفت: این باعث می‌شود مشکل تولید و صادرات هردو با هم دیگر حل شوند و ما مرتب قانون را تغییر ندهیم.

این رئیس انجمن با اشاره به مسئله‌ی قاچاق افزود: تنها راه این مبارزه‌ی اقتصادی و خصوصا قیمت ارز است که فعالیت قاچاقیان محدود می‌شود.

* معقولات بخش خصوصی واقعی به بانک‌ها 5/5 درصد است

محمد مروج حسینی در ادامه اضافه کرد: معقولات بخش خصوصی واقعی 5/5 درصد و صنعت نساجی و به خصوص قالی بافی یکی از خوش حساب ترین صنایع در پرداخت بدهی‌ها بوده است.

وی با انتقاد از پرداخت وام ارزی گران قیمت به صندوق توسعه ملی گفت: کمیسیون صنایع اتاق و بازرگانی تهران از تولید کنندگان خواسته این وام ارزی را تحریم کنند، زیرا زمانی یورو 700 بود و حالا 4500 تومان شده که تحت هیچ شرایطی شرکت توان پرداخت چنین وامی را ندارند.

* شش شرکت پتروشیمی مواد اولیه‌ نساجی را تولید می‌کنند

وی با اشاره به اینکه شش شرکت پتروشیمی در حال حاضر مواد اولیه الیاف مصنوعی صنعت نساجی را تولید می‌کنند، گفت: این شرکت‌ها شامل پتروشیمی، تندگویان، بم، اراک، رجال، نوید زرشیمی و پلی نار در تبریز است.

مروج حسینی با بیان اینکه تندگویان تها شرکتی در کشور است که چیپس پی استر را تولید کرده ولی در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه‌، این مواد کمتر به بازار بورس کالا عرضه می‌شود و صنایع نساجی نیز با کمبود مواد اولیه روبرو شده‌اند.

* هنرستان نساجی ورزقان، 40 درصد پیشرفیت فیزیکی داشته است

هنرستان ورزقان 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به علاوه نساجی، خیرین مدرسه ساز نیز در این پروژه شرکت داشتند.

وی در پایان یاد آور شد: ما مدرسه صنعت نساجی در بم ساخته بودیم که این مدرسه‌ی عمومی که اگر حمایت‌های بیشتری صورت و از معلمان تخصصی در این رشته استفاده شود، ما شاهد رشد این صنعت خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار