یک آسیب‌شناس گفت: فقر و مشکلات اقتصادی، آمار کودکان کار را افزایش می‌دهد.

جعفر بای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: طبقات ضعیف و پایین جامعه که به لحاظ اقتصادی جزء طبقات آسیب‌پذیر اجتماعی هستند، ‌معمولا پراولاد می‌باشند.
 
وی ادامه داد: اگرچه رابطه‌ای بین میزان سواد با تعداد فرزندان وجود دارد متأسفانه ارتباط معناداری بین توزع ثروت با میزان سواد و تحصیلات وجود ندارد.
 
وی در ادامه با توجه به اینکه اغلب ثروتمندان جامعه دارای خانواده‌های کم‌جمعیت هستند، افزود: طبقه‌ی ضعیف جامعه که از تعداد فرزندان زیادی برخوردارند نمی‌توانند فرزندان خود را آنگونه که شایسته است به کمال و رشد قابل قبول اجتماعی برسانند، این کودکان بیشتر در معرض آسیب هستند و معمولا در کارهای پرخطر اجتماعی مشغولند.
 
تحقیقات نشان می‌دهد که آمار مرگ و میر در این طبقه‌ی جامعه بیشتر است و متأسفانه آفت مرگ‌بار اعتیاد دامان بسیاری از این خانواده‌ها را در برگرفته این امر باعث بی‌سرپرست شدن فرزندان این طبقه‌ی اجتماعی می‌شود و فرزندان بی‌سرپرست چاره‌ای جز خیابانی شدن یا کودک کار گشتن ندارند.
 
وی ادامه داد: ارمغان نامبارک غرب پدیده‌ی فرزند سالاری است این امر علاوه بر تغییر سبک زندگی باعث کاهش شدید زاد و ولد در خانواده‌های ایرانی شده فرزندسالاری تحت تأثیر دانش غربی است در طبقه‌ی ضعیف جامعه که از دانش برخوردار نیستند، فرزندسالاری نداریم و تعداد فرزندان زیاد است.
 
وی خاطرنشان کرد: به علت کثرت فرزندان خیابانی و کودکان کار، بهزیستی به عنوان تنها نهاد پشتیبانی این قشر محروم جامعه نمی‌تواند نسبت به مدیریت و سازمان‌دهی شایسته این گروه آسیب‌پذیر جامعه اقدامات قابل قبولی داشته باشد اگر ما نتوانیم این کودکان کار فعلی را خوب مدیریت کنیم، آمار کودکان کار بیشتر می‌شود و اگر از آنها حمایت کنیم و به رشد علمی برسند و از توانایی مالی مناسب برخوردار باشند، هنگامی که کودکان کار، صاحب فرزند شدند، فرزندان سالمی را به بار می‌آورند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کودک ، افزایش ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار