اوباما در ميان نظاميان آمريکايی حاضر در بگرام افغانستان سخنرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی بی بی سی؛ این شبکه  در خبری فوری از سفر سرزده ی رئیس جمهور امریکا به بگرام در افغانستان و سخنرانی وی در میان نظامیان آمریکایی حاضر خبر داد.
باراک اوباما در مهمترین موضوع مطرح در سخنرانی خود به مسئله خروج نیروهای کشورش از افغانستان تا پایان سال دو هزار و چهارده اشاره کرد.
رئیس جمهور آمریکا در سفری سرزده به پایگاه هوایی بگرام در افغانستان با نظامیان آمریکایی حاضر در این پایگاه دیدار و در میان آنها سخنرانی کرد.

 باراک اوباما در سخنرانی خود ضمن تأکید بر اینکه نیروهای نظامی آمریکایی تا پایان سال دو هزار و چهارده میلادی افغانستان را ترک خواهند کرد، گفت: من به اینجا آمده ام تا از نیروهای آمریکایی که زندگی خود را وقف خدمت در این کشور نموده اند، تشکر و قدردانی کنم. تا پایان سال جاری، انتقال نیروهای آمریکایی و خروج از افغانستان به پایان خواهد رسید و مأموریت جنگی ما در این کشور خاتمه خواهد یافت. ما توانسته ایم نیروهای طالبان را به عقب برانیم، اما حتی پس به پایان رساندن دوره حضور خود در افغانستان، همچنان نسبت به مردم این کشور متعهد باقی خواهیم ماند و به آنها در ساخت نهادها و جامعه ی خود یاری خواهیم رساند.
باراک اوباما رئیس جمهور امریکا که یکشنبه شب در سفری غیر منتظره وارد افغانستان شد و قول داد درباره تعداد نظامیان امریکایی مستقر در این کشور بعد از سال 2014 ، تصمیمی "منصفانه و سریع" اتخاذ کند.
وی به "جوزف دانفورد" ژنرال بلند پایه امریکایی در افغانستان و همچنین «جیمز کانینگهام» سفیر امریکا در کابل گفت پس از پایان سال (2014) که همه نیروهای خارجی افغانستان را ترک می کنند، درباره وضعیت نظامیان امریکایی در این کشور با تصمیم های دشواری مواجه است.
وی قول داد در این زمینه تصمیمی عادلانه و سریع اتخاذ و آن را اعلام کند.
به گفته مقامات امریکایی، اوباما درحالی با یک فروند هواپیمای نیروی هوایی امریکا به افغانستان سفر کرده است که به اعتقاد آنها "اشرف غنی و عبدالله عبدالله " ، هر دو نامزد مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، توافقنامه امنیتی دوجانبه ای را امضا خواهند کرد که به موجب آن نظامیان امریکایی اجازه پیدا می کنند در امریکا بمانند.
با این حال واشنگتن هشدار داده است بدون دستیابی به این توافقنامه - که "حامد کرزای" از امضای آن خودداری کرده است_ ممکن است ناگزیر شود به"گزینه صفر" یعنی باقی نماندن هیچ نظامی در افغانستان، روی آورد. رئیس جمهور امریکا در بخش دیگری از اظهارات خود گفت نخستین دور انتخابات اخیر افغانستان ، یک موفقیت بوده است و از کار تشکیل و تقویت نیروهای نظامی افغانستان استقبال کرد.
وی گفت: « ما با شما صادق خواهم بود ، شرایط از آن چه که یکسال پیش آن را پیش بینی می کردم ، به مراتب بهتر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار