اوباما در تماسی تلفنی با کرزی وعده داد تا کرزی را از تعداد نظامیانی که در افغانستان باقی می‌مانند مطلع سازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم ، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی که روز گذشته با "حامد کرزی" رئیس جمهوری افغانستان داشت  به وی وعده داد تا او را از تصمیمش درباره تعداد نظامیانی که پس از عقب نشینی نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت (ایساف) از افغانستان در این کشور باقی خواهند ماند ،پیش از آنکه این مسأله علنی گردد ، مطلع سازد.

گفتنی است که اوباما روزگذشته اقدام به دیدار کوتاه و غیر علنی از پایگاه بگرام در افغانستان کرد و در آنجا با نظامیان آمریکایی مستقر در آنجا دیدار کرد.

همچنین حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان با وجود دعوتی که از وی برای دیدار با اوباما در پایگاه بگرام به عمل آمد ، این دعوت را نپذیرفت.

شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرده است که اوباما به سبب عدم تمایل برای دخالت در روند سیاسی داخلی در افغانستان ، در آستانه دور دوم امنتخابات ریاست جمهوری که قرار است تا در ماه ژوئن برگزار گردد  ، قصد رفتن به قصر ریاست جمهوری را نداشت.

همچنین نماینده دولت آمریکا اعلام کرده است که مکالمه تلفنی میان کرزی و اوباما قبل از ترک پایگاه بگرام از سوی رئیس جمهور آمریکا انجام گرفتو اوباما در خلال این تماس تلفنی از روند آشتی ملی در افغانستان که با انجام مذاکرات با طالبان انجام می‌پذیرد حمایت و پشتیبانی کرد . وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با جانشین کرزی امضای توافقنامه امنیتی دوجانبه را امضا نماید.

گفتنی است که نیروهای بین‌المللی ایساف باید تا قبل از پایان سال جاری سرزمین افغانستان را ترک نمایند و آمریکا در رابطه با عقب کشیدن تمامی نیروهایش از افغانستان ، در صورتی که کابل توافقنامه امنیتی را امضا ننماید ، هشدار داده است. رئیس جمهوری افغانستان امضای این توافقنامه را نپذیرفته است ولی گفته است که جانشین وی با آمریکا همکاری خواهد نمود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار