معاون رسانههای مجازی سازمان صداو سیما ادامه داد: فناوریهای نوین، حذف مکان و کاهش زمان را در دستور کار خود دارند، به گونهای که در محیط کره زمین اگر انسان بخواهد فعلی را انجام دهدحداقل یک ثانیه زمان خواهد برد، اما انسان در محیط رسانه میتواند در صدم ثانیه یا هزارم ثانیه کاری را به فعلیت برساند، یعنی به نوعی زمان بسط پیدا کرده است.
سیاهکلی گفت: امروز اصل تجمیع و تراکم یک پایه قدرت است و تاکنون نیز همه اطلاعات موجود در فضای مجازی که در امریکا قرار دارد به اندازه سه عدد توت فرنگی است یعنی محیطی ایجاد شده که ما میتوانیم در آن حجم وسیعی از اطلاعات را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: ما میتوانیم زمان را مدیریت کنیم و با زمانهای کوچک به فعالیت بپردازیم.
معاون رسانههای مجازی سازمان صداو سیما تأکید کرد: ما باید زیرساختهای تجمیع و تراکم که به عبارت دیگر همان اصل حرکت است را فراهم کنیم تا بتوانیم اصل نخست را به فعلیت برسانیم.
سیاهکلی با بیان اینکه ما امروز نیازمند ایجاد نوعی تلویزیون تعاملی هستیم، بیان کرد: اگر تلویزیون تعاملی را ایجاد نکنیم نتوانستهایم از مکان و زمان خوب استفاده کنیم؛ یعنی حذف مکان در دستور کار ما قرار نداشته است.
وی به توضیح اصل مصرف پرداخت و گفت: ما باید در اصل مصرف به نیاز، سلیقه، مطلوبیت و ذائقه مخاطب توجه کنیم و در رادیو و تلویزیون و در زمان غیرخطی نیز میتوانیم به راحتی و با دقت بیشتری مطلوبیتسنجی و سلیقهسنجی کنیم.
معاون رسانههای مجازی سازمان صداو سیما با تأکید بر اینکه امروز اصل خوداظهاری یک اصل مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: امروز دنیا از اصل خوداظهاری بزرگترین بهره را میبرد، او براساس این اصل مخاطب را وادار میکند که به آن رسانه اطلاعات بدهد تا براساس آن اطلاعات، دادهکاوی صورت بگیرد؛ یعنی به راحتی به شناخت مخاطب میرسد.
سیاهکلی ادامه داد: بعد از اینکه رسانه توانست دادهکاوی و به شناخت مخاطب برسد، رضایتمندی در مخاطب حاصل میشود و این رضایتمندی افزایش احساس آزادی را در برخواهد داشت.
وی به اتفاقات و تحولات در عرصه رسانه و ارتباطات اشاره کرد و گفت: اتفاقی همچون (UCG) سبب شد تا مصرفکننده، خود تولیدکننده باشد و بالاتر از آن نیز امروز شاهد (UGM) علیرغم تولید محتوا توسط مصرفکننده، هر فرد خود میتواند صاحب رسانه باشد؛ یعنی همان IP ورژن 6، به عبارت دیگر به هر فرد میلیاردها میلیارد IP مدیا.
معاون رسانههای مجازی سازمان صداو سیما تأکید کرد: امروز باید کانالهای رادیو و تلویزیونی حالت قنات یا چنلی را رها کنند و به سمت شبکهای پیش بروند، یعنی خدمات مرتبط با این شبکه باید در اطراف آن چیده شود.
سیاهکلی افزود: بیبیسی 10 سال پیش با مستندات خود حرفی برای گفتن داشت، اما امروز همین کانال بالای 70 الی 80 درصد از فعالیتهای خود را مجازی کرده است، یعنی کانال بیبیسی به شبکه بیبیسی تبدیل شده است. بنابراین اگر ما نتوانیم خدمات را در کنار تلویزیون بچینیم عقب خواهیم افتاد.
وی با بیان اینکه اگر از من پرسیده شود کدام فلتفور مهم است، میگویم شبکههای اجتماعی، تصریح کرد: امروز دنیا بر روی شبکههای اجتماعی کار میکند چون این شبکهها هویتساز است و سبک زندگی را تأمین میکند.
انتهای پیام/