سردبیران محافظه کار نشریه واشنگتن پست از اوباما خواستند یک منطقه پرواز ممنوع تحت نظارت خود را بر فراز سوریه ایجاد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آنتی وار، سردبیران محافظه کار نشریه واشنگتن پست از رئیس جمهور آمریکا خواستند انفعال خود را کنار بگذارد و کاری برای کمک به تروریست‌های سوریه انجام دهد.

سردبیران واشنگتن پست اوضاع سوریه را وخیم  توصیف و از دولت اوباما خواستند مسئولیت محافظت از تروریست‌ها را بر عهده گیرد و -در اقدامی که نقض صریح حاکمیت سوریه و شکست قوانین بین المللی است-  به اقدام نظامی در داخل مرزهای سوریه مبادرت کند یا منطقه پرواز ممنوع برای کمک به تروریست‌ها ایجاد کند.

نکته قابل توجه این است که این درخواست دقیقا عکس درخواستی است که آنها درباره اوکراین داشتند. در این ناحیه، واشنگتن پست روسیه را برای داشتن هر اقدامی که مانع از دیکته شدن خواست رژیم کودتای کی یف بر روس تبارهای شرق اوکراین شود، محکوم کردند. این روزنامه خواستار وضع تحریم های تازه علیه روسیه شد. 

پایگاه اینترنتی آنتی وار با اشاره به تعبیر استاندارد دوگانه، می نویسد واشنگتن پست از یک سو خواهان مجازات شدن روسیه به علت مداخله در اوکراین است، از سوی دیگر از اوباما به علت دخالت نکردن در سوریه و نفرستادن موشک های زمین به هوا برای تروریست‌ها این کشور تا به کمک آن بتوانند دولت را سرنگون کنند، یا ایجاد نکردن منطقه پرواز ممنوع در قلمرو شناخته شده این کشور، انتقاد می کند.

سردبیران واشنگتن پست استانداردهای دوگانه خود درباره قوانین بین المللی را با نگاه کردن از پس عدسی های نومحافظه کارانه خود، توجیه می کنند. یک دهه قبل همین سردبیران، حمله به عراق را بر مبنای ادعاهایی کذب درباره تسلیحات کشتار جمعی این کشور، منطقی جلوه دادند. 

اما چرا نومحافظه کاران واشنگتن پست باید خواستار درگیر شدن آمریکا در تغییر نظامی دیگر در خاورمیانه شوند در جایی که این مداخله در عراق و لیبی نتایج فاجعه آمیزی به جا گذاشت؟ پاسخ این سوال در این واقعیت نهفته است که نومحافظه کاران در تفکیک کردن منافع ملی اسرائیل با منافع ملی آمریکا مشکل دارند. چه کسی از عمیق تر شدن آشفتگی سوریه و خصوصا دورنمای مداخله آمریکا در این کشور سود می برد؟ در یک سال گذشته روشن شده است که دولت نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، به شدت تلاش می کند انگیزه های دخالت جدی تر آمریکا در جنگ دیگری در منطقه را افزایش دهد. این دیدگاه اسرائیل از نگاه آن به ایران نیز متاثر است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار