دهمین دوره جلسات کارشناسی پروژه بزرگراه ارتباطی ایران اروپا برگزار شد، عکس کیک تولد وزیر ارتباطات، انتقال حسگرهای الکترونیکی و تولید سونوگرافی پرتابل، جزئیات 14 قرارداد فناوری با روسیه و هند، نسل جدید کنتورهای آب و گاز توسط هندیها عرضه شد و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.






دهمین دوره جلسات کارشناسی پروژه بزرگراه ارتباطی ایران اروپا برگزار شد
خبرگزاری تسنیم/ نمایندگان شرکتهای ودافون، روس تلکوم، دلتاتلکوم و عمان تل همراه با مهندس خسروی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد فنی شرکت ارتباطات زیرساخت، در دو روز جلسات فشرده، به کار پیگیری مراحل اجرای بزرگراه ارتباطی ایران اروپا پرداختند.

در این جلسات دو روزه که مورخ 30 و 31 اردیبهشت ماه سال جاری (20 و 21 می 2014) در محل عمارت کلاه فرنگی برگزار شد، طرفهای تشکیل دهنده این کنسرسیوم به بررسی نقاط ضعف و قوت اجرای پروژه و ارائه پیشنهادات جهت تسریع و گسترش آن پرداختند.



پروژه EPEG به عنوان بزرگراه ارتباطی ایران اروپا؛ به عنوان نقطه ابتدائی ترافیک مخابراتی اروپا از فرانکفورت در آلمان شروع شده و با گذر از روسیه به ایران متصل شده و در نهایت توسط کشور عمان به کابلهای بین المللی مخابراتی در آبهای آزاد جنوب متصل می شود. این بزرگراه ارتباطی در نهایت با قدرت انتقال 25TraB ترافیک مخابراتی، به عنوان جایگزین اصلی کابلهای دریای مدیترانه، می تواند نقش مهمی در ترانزیت ترافیک مخابراتی اروپا آسیا داشته باشد.

با اجرای کامل این پروژه توسط شرکت ارتباطات زیرساخت؛ تنها متولی شبکه های مادر مخابراتی کشور، این شرکت علاوه بر ادامه مسیر استراتژیک خود مبتنی بر مدیریت درست رخدادهای مخابراتی در سطح داخلی و منطقه ای؛ خواهد توانست نامی جهانی نیز برای خود تدارک دیده و از این رهاورد مطمئن به کیفیت و اثربخشی فعالیتهای خود در سطح کشورنایل آید. تا کنون دو فاز از این پروژه با حضور روسای محترم جمهور دولتهای دهم و یازدهم افتتاح شده و با اجرای کامل آن، پهنای باند اینترنت کشور نیز افزایش خواهد یافت.


هوشمندسازی زندگی شهری با فناوری اطلاعات/پرداخت‌های خرد با کارت شهروندی
خبرگزاری فارس/ پروژه هوشمندسازی امکانات و زندگی شهری با به‌کارگیری فناوری اطلاعات در چند کلان شهر کشور کلید خورد. با اجرای این پروژه ابزارهای فناوری اطلاعات به کمک مراکز اقامتی و هتل‌ها آمده و صاحبان این مراکز قادر خواهند بود خدمات مربوط به مشتریان را به صورت الکترونیکی ارائه دهند؛ در همین حال با اجرای پروژه هوشمندسازی برای ایجاد ساختمان هوشمند، طراحی و اجرای سیستم مدیریت انرژی ساختمان (BMS)، نظارت تصویری و پارکینگ هوشمند و تلویزیون تعاملی و سیستم پذیرش یکپارچه به صورت یکپارچه ارائه خواهد شد.

در این پروژه که به صورت پایلوت در چند کلان شهر مشهد، قزوین و اصفهان به اجرا درآمده است مشتریان مراکز اقامتی می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایل، نسبت به رزرو محل اقامت و پرداخت مبلغ صورتحساب اقدام کنند؛ عضویت در کلوب مشتریان و ارائه کارت هوشمند شهروندی از دیگر خدمات این پروژه خواهد بود.



پروژه هوشمندسازی شهری توسط شرکت فناپ به اجرا درآمده است. در راستای اجرای شهر هوشمند، هم‌اکنون کارت هوشمند شهری با نام «من کارت» برای پرداخت‌های خرد در مترو، اتوبوس و پارکینگ در مشهد، اصفهان، اهواز و قزوین به شهروندان ارائه شده است.

با استفاده از کارت هوشمند شهروندی امکان خرید از سوپرمارکت و نانوایی‌ها با وجود این کارت‌های الکترونیکی برای شهروندان فراهم شده است و قرار است با مشارکت اپراتورهای موبایل، تکنولوژی NFC نیز روی سیم کارت شهروندان برای پرداخت خرد به عنوان کیف پول الکترونیکی فعال شود.


جزئیات 14 قرارداد فناوری با روسیه و هند/ انتقال حسگرهای الکترونیکی و تولید سونوگرافی پرتابل
خبرگزاری مهر/ در روز پایانی نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری ۱۴ تفاهم نامه همکاری بین شرکت های دانش بنیان ایرانی و خارجی به امضا رسید که این قراردادها شامل 8 قرارداد با کشور روسیه، 2 قرارداد با هند، و قراردادهای جداگانه با کشورهای ترکیه، چین، آلمان و کره جنوبی است.

براین اساس نخستین قرارداد همکاری بین شرکت Syntol روسیه و شرکت کیمیا صحت پاسارگاد برای انتقال دانش فنی تولید سیستم PCR Realtime و آنالیزگر ژنتیک منعقد شد. شرکت Mir-expo روسیه و شرکت فرصت آفرینان آینده، تفاهم همکاری در رابطه با برگزاری نمایشگاه های تخصصی فناوری، معرفی فرصت های تکنولوژیک و نیازهای تکنولوژیک بین ایران و روسیه را امضا کردند.

سومین قرارداد بین شرکت های Ezan روسیه و شرکت سیما نور در خصوص انتقال دانش فنی تولید کریستال های اکسیدی و توسعه سیستم های بر پایه نیمه رسانا و نیز تولید Safayar برای سنسورهای الکترونیکی به امضا رسید.



شرکت پارس گاز ایما دو قرارداد در زمینه های انتقال فناوری تولید ترانسمیترهای فشار میکروالکترونیکی بر مبنای نیمه رساناهای بر پایه سیلیکون و نیز تولید سوپر جاذب ها و کاتالیست ها با شرکت های Zao و Trape House به امضا رساند.

شرکت Demirer ترکیه و شرکت اُپال ماشین نیز برای انتقال دانش فنی سیستم کنترل پمپ های چاه های نفتی با هدف استخراج نفت از چاه های نفت خشکی به تفاهم برای همکاری و تعامل مشترک رسیدند.

قرارداد فناوری ژنراتورهای تولید اکسیژن و نیتروژن برای صنایع نفت و گاز بین شرکت های InmaTech آلمان و شرکت فراز کمپرسور، قرارداد تولید دستگاه های اسپپیرومتری بین شرکت های Bionet کره جنوبی و شرکت ارکان آرا تجارت البرز و قرارداد تولید دستگاه های سونوگرافی پرتابل بین شرکت های WELLD چین و شرکت آریا کوروش تجهیز از دیگر تفاهم نامه های تجاری منعقد شده در نمایشگاه فناوری و نوآوری به شمار می روند.

همچنین آخرین قرارداد تجاری بین شرکت های Industrial Group Microelectrinic و سیما نور برای انتقال فناوری تولید حسگرهای الکترونیکی از روسیه به ایران بسته شد. به گزارش مهر/ شش مورد از تفاهم نامه های همکاری تجاری منعقد شده در نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری به مرحله قرارداد نهایی و هشت تفاهم نامه در مرحله پیش نویس به امضا رسیدند.


کشف یک تبلت هزار و 200 ساله/ اپلیکیشن‌های باستانی برای سنجش تعادل
خبرگزاری مهر/ باستان شناسان اهل ترکیه یک شیئ چوبی هزار و 200 ساله کشف کرده اند که به ادعای آنها معادل باستانی تبلت امروزی است. این دستگاه درون بقایای یکی از 37 کشتی مدفون در منطقه ینیکاگی در استانبول یافته شده است.

این منطقه که به عنوان دماغه تئودوسیسوس نیز شناخته می شود در اواخر قرن چهارم و در طول حکومت امپراتوری روم شرقی تئودوسیسوس اول ساخته شده و مهمترین بندر تجاری آن زمان بود. این شیئ چوبی که روی آن به زینت کاری هایی حکاکی شده است به اندازه یک تبلت هفت اینچی امروزی و البته بسیار ضخیم تر است و احتمالا به ناخدای کشتی تعلق داشته.

این شیئ چوبی شامل یک مجموعه از پنج پنل مستطیلی قاب دار است که روی آن موم زده شده است. کاربر این تبلت باستانی می توانسته مطالبی را بر روی این پانل ها بنویسد و هنوز نشانه هایی از حروف یونایی بر روی موم این دستگاه دیده می شود.



یک ایپلیکیشن "نخستی و قدیمی" در پایین پنل پنهان شده است : یک دریچه متحرک، این صفحه پنهان را با فضاهای حکاکی شده نشان می دهد. اوفوک کوتاباس مدیر بخش باستان شناسی دریایی دانشگاه استانبول و پروژه کشتی های غرق شده در ینیکاپی گفت: وقتی این قسمت متحرک را بیرون می کشید، سنگ وزنه های کوچکی را مشاهده می کنید که برای سنجش تعادل استفاده می شده است.

این کشتی غرق شده که این دستگاه از آن یافته شده است به قرن نهم پس از میلاد تعلق داشته است. وسایل یافت شده در این کشتی حاکی از آن است که این وسیله دریایی در دریای سیاه تردد داشته و کالاهایی را از کریمه به کرسونسوس حمل و نقل می کرده است.


کیک تولد وزیر ارتباطات + عکس
خبرگزاری فارس/ محمود واعظی تصویر کیک تولد خود را در شبکه اجتماعی کلوب منتشر کرد. وزیر ارتباطات متولد خرداد ماه است.



واعظی گفته: همسر و فرزندانش با سفارش این کیک، او را غافلگیر کرده‌اند. روی کیک نوشته شده: «تولدت مبارک وزیر من»


نسل جدید کنتورهای آب و گاز توسط هندیها عرضه شد
خبرگزاری مهر/ یک شرکت دانش بنیان هندی نسل جدیدی از کنتورهای آب و گاز خانگی تولید کرد که دارای دقت اندازه گیری بسیار بالا و عدم افت کیفیت در محیط های دارای گرد و غبار است.

فلومترهای صنعتی سیالات در حوزه های گوناگون از پزشکی و اندازه گیری مواردی مانند پلاسمای خون گرفته تا صنعت سیمان، معادن و کارخانجات بزرگ دارای کاربرد هستند. فلومترهایی که از قطعات مکانیکی استفاده می کنند در مدت کمتر از یکسال خراب شده و نیاز به تعمیر پیدا می کنند اما یک شرکت دانش بنیان هندی، نسل جدیدی از فلومترهای (جریان سنج) الکترومغناطیس را طراحی و تولید کرده که کاملاً الکترونیکی بوده و فاقد هرگونه جزء یا قطعه مکانیکی است و نمونه های الکترونیکی این دستگاه با ۵ تا ۱۵ سال ضمانت، عمری طولانی دارند.



نسل پیشرفته جریان سنج های الکترومغناطیسی آب و گاز خانگی که توسط این شرکت هندی در روز فناوری کشور هندوستان در نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری ایران به عرضه گذاشته شد دارای دقت اندازه گیری بسیار بالا و عدم افت کیفیت در محیط های دارای گرد و غبار است که در مورد کنتور آب، این دستگاه بدون نیاز به جریان برق و فقط با عبور آب از قطعات داخل دستگاه، انرژی خود را تأمین می کند.

جریان سنج های الکترومغناطیس آب و گاز خانگی در کشورهای عمان، نیجریه، عربستان و مراکش به تولید انبوه رسیده و شرکت های دارویی، نفت و گاز، توزیع آب و معادن از جمله مشتریان این فناوری نوین به شمار می روند.


انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
سلام روی کیک تولد آقای وزیر نمی شد فارسی تبریک بگن . ( فارسی را پاس بداریم )
آخرین اخبار