مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش از خدمات مراکزملکی تامین اجتماعی لرستان استفاده کردند که این میزان در مقایسه با سال های گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، امین بهاروند ، اظهار کرد: خدمات ارائه شده به بیمه شدگان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی لرستان بر اساس سیاست های کلی اعلام شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی کل کشور است.

وی با اشاره به هزینه های بسیار بالای خدمات دندانپزشکی در مراکز درمانی غیر دولتی لرستان افزود: خدمات دندانپزشکی چیزی نیست که در اختیار تأمین اجتماعی لرستان باشد بلکه این موضوع  یک بحث کلان کشوری است که هم اکنون وزارت های بهداشت و رفاه پیگیر این موضوع بسیار مهم هستند که بتوانند امسال تعداد زیادی از خدماتی که در بخش دندانپزشکی ارائه می شود را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی کشور بیاورند ولی تا کنون در این رابطه دستورالعملی به ما ابلاغ نشده است.

بهاروند با اشاره به طرح تحول سلامت که نسبت به خدمات و کاهش تعرفه های پزشکی در کشور  انجام می شود

وی تصریح کرد: طرح کشوری تحول سلامت برای بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی کشور نیست زیرا خدماتی که به بیمه شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی کشور ارائه می شود به صورت رایگان است.

مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان با توجه به طرح کشوری تحول سلامت افزود: در راستای تحقق سیاست های کلبان اقتصادی دولت بیمارانی که به بیمارستان های دولتی تحت نظر دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه می کنند ملزم به پرداخت 10 درصد از حق درمان خود هستند و بقیه هزینه های درمان آن ها را دولت پرداخت می کند واین میزان برای بیمه شدگان روستایی 5 درصد از هزینه های درمان است و این در حالی است که سازمان خدمات درمان تأمین اجتماعی تمام مراجعه کنندگان دارای پوشش بیمه ای را به طور رایگان درمان می کند.

بهاروند افزود: تعداد بیمارانی که در سال گذشته توسط مراکز درمانی تأمین اجتماعی پذیرش شده اند در مقایسه با سال های گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.