وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای تحقیقی عادلانه‌ را درباره موارد نقض حقوق بشر در اوکراین خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از ریانووستی، وزارت امور خارجه روسیه تحقیقی عادلانه‌ را با مشارکت شورای اروپا درباره موارد نقض حقوق بشر در اوکراین خواستار شد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در خصوص دیدار "کنستانتین دلگوف" نماینده حقوق بشر وزارت امور خارجه روسیه و "تینی کاکس" رئیس گروه چپ متحد اروپا در مجمع پارلمانی شورای اروپا اعلام کرد: «طرف روس درخواست خود را برای انجام تحقیقی درست، شفاف و عادلانه تحت نظارت بین المللی که به ویژه شورای اروپا در آن نقش داشته باشد درباره موارد نقض آشکار حقوق بشر و جنایت بر ضد غیرنظامیان در اوکراین از جمله واقعه اودسا که دو مه 2014 روی داد تأیید می کند».

بیانیه وزارت امور خارجه روسیه افزود: «در این دیدار خاطر نشان شد مجرمان باید آنطور که لایق آن هستند مجازات شوند».

مقامات کیف از 15 آوریل عملیاتی گسترده را با هدف سرکوب قیام در جنوب شرق اوکراین آغاز کرد. نیروهای اوکراینی از خودروهای زرهی و هواپیماها در این عملیات استفاده می کنند.

خشونت‌ها به ویژه در اسلاویانسک (شمال منطقه دونتسک) همچنین در اودسا، کراماتورسک و ماریوپل شدیدتر بود.

روز جمعه دوم مه، بیش از 40 فعال طرفدار روسیه در شهر اودسا که به ساختمان « خانه اصناف » پناه برده بودند، در آتش زدن این ساختمان توسط فعالان مسلح حزب نئونازی پراوی سکتور، زنده در آتش سوختند. در این کشتار 214 نفر زخمی شدند.

در شهر ماریوپل نیز روز نهم مه هنگام برگزاری جشن پیروزی در جنگ جهانی دوم ، حدود 20 تن از طرفداران فدرالی شدن اوکراین و یک نظامی به دست نیروهای دولتی کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار