بارش‌های تند و رگباری بهاری در شهرستان مرزی بیله‌سوار در دو روز اخیر سبب جاری شدن سیل و طغیان برخی رودخانه‌ها شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در بارش‌های دیروز بیله‌سوار که به جاری شدن سیل در برخی از مناطق روستایی و مرزی در این شهرستان منجر شد علاوه بر طغیان رودخانه بالهارود در تلاقی مرز ایران و آذربایجان، به تأسیسات شهری خسارت وارد شد و بیش از 500 هکتار از اراضی کشاورزی بیله‌سوار دچار خسارت شدند.

در روستاهایی که در مسیر تلاقی رودخانه‌های فصلی شهرستان گرمی و بیله‌سوار قرار دارند نظیر اجیرلو، آلیشان قشلاقی، عرب حاجی‌لو، اکبر داود و نر قشلاقی بیشترین خسارت وارد شده و همچنان این وضعیت بارش در منطقه ادامه دارد به طوری که برخی از ساکنان مناطق روستایی در مسیر رودخانه‌ها محل سکونت خود را ترک کرده و به بلندی‌ها رفته‌اند تا از هجوم سیل در امان بمانند.

شهرستان بیله‌‌سوار امسال علاوه بر بارش‌های فصلی که با جاری شدن سیل همراه بوده دچار حوادث تندباد شدید و خشکسالی نیز شده به طوری که براساس اعلام مسئولان خسارت وارده به کشاورزی این منطقه به ویژه اراضی دیم به صورت صد درصد بوده است.

بارش شدید باران همچنین برای چندمین بار در مشگین‌شهر در یک هفته گذشته سبب جاری شدن سیلاب در بخش‌های شهری و روستایی شد به طوری که خسارت قابل توجهی به مبلمان شهری، تأسیسات زیربنایی، باغات، مزارع و واحدهای مسکونی و تجاری این شهرستان وارد شد.

آشفتگی‌های جوی در استان اردبیل که در هفته جاری با تداوم بیشتری ادامه دارد همراه با رگبار رعد و برق و بارش‌های بسیار تند همراه است که در برخی از مناطق با وزش بادهای تند شاهد شکسته شدن درختان، آنتن‌های تلویزیون و واژگونی برخی تابلوهای شهری هستیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بیله ، سوار ، جاری ، شدن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.