مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: میزان آب‌های ذخیره شده سدهای استان کرمانشاه 68 درصد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


کیاست امیریان گفت: در حال حاضر استان کرمانشاه بحران کم‌آبی ندارد، اما با ورود به فصل تابستان احتمالا تعدادی از روستاها با مشکل تامین آب شرب رو به‌رو شوند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: برخی از شهرستان‌های استان کرمانشاه از جمله اسلام‌آبادغرب و صحنه با مشکل آب شرب آشامیدنی رو به‌رو هستند.

به گفته امیریان، اساسی‌ترین عامل برای رفع مشکل آب آشامیدنی شهرستان اسلام‌آبادغرب، حفاری چاه عمیق است که این اقدام صورت گرفته و در صحنه نیز با دادن اعتبارات لازم برای حفاری چاه مورد نیاز مشکل کم‌آبی برطرف خواهد شد.

وی میزان آب‌های ذخیره شده سدهای استان کرمانشاه را 68 درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر استان کرمانشاه ساخت 9 سد را به اتمام رسانده و راه‌اندازی 6 سد دیگر هم در دست بررسی است.

این مسئول با اشاره به اینکه میزان بیشتری از آب‌های استان کرمانشاه در بخش کشاورزی هدر می‌رود، یادآور شد: کشاورزان باید برای جلوگیری از این اقدام از الگوی کشت آب کم استفاده کرده و انجام آبیاری‌ها را به ساعات شب موکول کنند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند با مصرف کمتر، مدیریت صحیح و اجتناب از آبیاری غرقابی علاوه بر داشتن محصول فراوان از مصرف بی‌رویه آب درزمین‌های کشاورزیخود جلوگیری کنند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، آب ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.