میرزابیگی با بیان اینکه نظام‌های پرداختی گروه‌های بالینی و پزشکان در حال اصلاح است، گفت: پرداخت‌ها براساس عملکرد‌ها پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، غضنفر میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت امروز ۷ خرداد در کنگره اخلاق پرستاری که در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص نظام پرداختی پرستاران گفت: با اجرای طرح تحول سلامت قرار است که نظام‌های پرداختی اصلاح شود، پرداخت گروه‌های بالینی مبتنی بر عملکرد خواهد شد که به دنبال این برنامه ۲۰ برابر پرداختی‌های جدید مربوط به رضایت مردمی است که این رضایت سنجی را واحد ترخیص و پذیرش بیمارستان‌ها انجام می‌دهد. 

وی با بیان اینکه اگر رضایتمندی افزایش یابد پرداختی نسبت به قبل بهتر خواهد بود و در صورتی که عملکرد نامناسب باشد پرداختی‌ها هیچ فرقی نخواهد داشت، افزود: در واقع شاخص پرداخت به طور کامل عملکردی است که ارزیابی کیفی و کمی و اخلاق حرفه‌ای در این شاخص گنجانده شده است که باید توجه داشت، وزیر بهداشت به صورت هفتگی تاکید می‌کند که آئین نامه کلیه گرو‌هها باید هر چه زود‌تر اجرایی شود. 

وی خاطر نشان کرد: مسئله مهم این است که بین گروه‌های مختلف باید عدالت پرداختی صورت گیرد. 

 الزام رعایت اخلاق حرفه‌ای با اجرای طرح تحول سلامت

وی گفت: از سال گذشته بنا شد که روز ولادت حضرت زینب را اخلاق حرفه‌ای در پرستاری نام بنهیم و هر ساله کنگره‌ای با نام اخلاق پرستاری برگزار کنیم. 

وی با بیان اینکه امسال دومین سال برگزاری این کنگره است، افزود: این امر وظیفه پرستاران را پررنگ می‌کند و اجرای طرح تحول سلامت لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای را در این زمان پیش از هر زمان دیگر پر اهمیت تلقی کرده است. 

میرزابیگی ادامه داد: اخلاق حرفه‌ای بحث اخلاق اجتماعی حرفه‌ای و مردم است و اخلاق رابطه متقابل بین افراد و جوامع با سازمان‌ها با کف حقوق و حفظ کرامت است. 

وی عنوان کرد: امروز احساس می‌‌کنیم که پرستاران در مسیر حرفه‌ای شدن حرکت کرده‌اند و تا حدودی هم موفق بوده‌اند همچنین اجتماعی شدن و روند اجتماعی شدن را باید پی بگیریم چرا که احتیاج به این موضوع ضروری است. 

وی در خصوص حرف و حدیث‌های این چند روز مبنی بر اداره دانشکده پرستاری خاطرنشان کرد: اداره دانشکده‌های پرستاری تیپ یک زیرنظر رییس دانشگاه اداره می‌شوند و دانشکده‌های تیپ دو و سه هم به صورت غیرمستقیم توسط رییس دانشگاه مربوطه اداره و نظارت می‌شوند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار