معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت:

اعزام 700 هزار زائر ایرانی به حج عمره

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون نزدیک به 700 هزار زائر ایرانی در قالب دو هزار و 150 پرواز به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، «ناصر خدرنژاد» افزود: در مدت یک ماه باقیمانده تا پایان عملیات عمره، حدود یکصد هزار زائر دیگر به عربستان اعزام می شوند تا رقم تعداد اعزام های امسال به عدد 800 هزار نفر برسد.
 
وی اظهار داشت: 557 پرواز از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر، یک هزار و 76 پرواز از طریق شرکت هواپیمایی سعودی و 518 پرواز از طریق شرکت هواپیمایی ماهان به سمت عربستان انجام شده که از این تعداد یک هزار و 108 پرواز به فرودگاه مدینه و یک هزار و 40 پرواز به فرودگاه جده بوده است.
 
وی خاطر نشان کرد: در مجموع 25 درصد پروازها از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر و 25 درصد پروازها از طریق شرکت هواپیمایی ماهان صورت گرفته و نزدیک به 50 درصد پروازها را نیز شرکت هواپیمایی سعودی به انجام رسانده که البته برخی پروازهای سعودی را نیز شرکت هواپیمایی ماهان انجام داده است.
 
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: از ابتدای عملیات عمره تاکنون اطلاعات گذرنامه 800 هزار زائر ایرانی برای صدور روادید به کنسولگری های عربستان در تهران و مشهد ارسال شده است که از این تعداد 700 هزار زائر اعزام و بقیه در نوبت اعزام قرار دارند.
 
وی با بیان این که در حال حاضر حدود 23 هزار زائر ایرانی در مدینه و 23 هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند، گفت: روزانه 14 پرواز از 20 ایستگاه پروازی کشور به مقصد فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می گیرد که در این پروازها میانگین چهار هزار و 500 زائر به سرزمین وحی اعزام می شوند.
 
عملیات اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی از 26 آذر 92 آغاز شده و تا 6 تیر ماه 93 ادامه خواهد داشت که در این مدت بیش از 800 هزار زائر ایرانی در قالب هفت هزار کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند.
برچسب ها: حج ، عمره ، عبتات ، سازمان ، حج وزیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار