بيمارستان جديد نمازي از محل اوراق وقف مشاركتي ساخته مي‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: بيمارستان جديد نمازي را با همراهي همه مسوولان انشاالله در يكي از موقوفات مرحوم محمد نمازي و با استفاده از اوراق وقف مشاركتي احداث خواهيم كرد.

دكترمحمدهادي ايمانيه در مراسم بزرگداشت شصتمين سال ساخت بيمارستان نمازي و بزرگداشت مرحوم محمد نمازي، گفت: اميدواريم مشكل زمين مرتفع و كار ساخت ساختمان بيمارستان جديد نمازي نيز به‌زودي آغاز شود.

ايمانيه گفت: عمليات اجرايي ساخت بيمارستان تخصصي سرطان در شهر صدرا آغاز شده است.

وي با بيان اينكه هزينه‌هاي ساخت بيمارستان سرطان از محل اوراق وقف مشاركتي تامين خواهد شد، افزود: اگر هر فارسي تنها 50 هزار تومان اوراق وقف مشاركتي خريداري كرده در اين خير بزرگ سهيم شود، مي‌توان بيمارستان تخصصي سرطان را ساخت و حتي بيمارستان نمازي جديد را هم آغاز كرد.

ايمانيه با اشاره به خدمات مرحوم محمد نمازي، ضمن تجليل از شخصيت والاي آن واقف، ادامه داد: محمد نمازي به توصيه مشاورانش براي ايجاد بسترهاي سلامت مردم، ابتدا مشكل آب آشاميدني شيراز را حل كرد و شيراز حتي قبل از تهران، داراي آب لوله‌كشي بهداشتي شد.

ايمانيه وقف‌نامه آب شيراز را يكي از كامل‌ترين و جامع‌ترين وقف‌نامه‌هاي موجود كشور دانست و گفت: آب شيراز وقف بيمارستان نمازي شده است، اكنون هم بسياري از اموال و اراضي آب شيراز موقوفه نمازي است،‌ اداره آب، بسياري از چاه‌ها و اراضي ديگر، همه موقوفات نمازي است.

وي با اشاره به اينكه در گذشته و زماني كه او رئيس بيمارستان نمازي بوده، موضوع پرداخت مستمري از محل درآمد آب شيراز به بيمارستان نمازي پيگيري و حل شده بود، گفت: امروز هم مي‌توان اين مسئله را دنبال كرد.

ايمانيه همچنين گفت: بعد از ساخت بيمارستان جديد نمازي، بيمارستان فعلي به ساختماني براي نگهداري از بيماران حاد كه دوران نقاهت را مي‌گذرانند، بدل خواهد شد تا در راستاي وقف‌نامه عمل شده باشد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز با يادآوري اينكه تمام پزشكاني كه از دانشكده پزشكي شيراز فارغ‌التحصيل شده‌اند، بخش اعظمي از دانش خود را مديون نمازي و حضور در بيمارستان نمازي هستند، گفت: همه فرزندان اين استان، فرزندان نمازي هستند و هركسي در شيراز و فارس، خود را مديون نمازي مي‌داند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بیمارستان ، نمازی ، ساخته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.