شبکه تلویزیونی بی بی سی به حضور گسترده شهروندان سوری مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اذعان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛شبکه تلویزیونی بی بی سی به حضور گسترده شهروندان سوری مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اذعان کرد. 

خبرنگاران شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی در بیروت و امان تاکید کردند سفارتخانه های سوریه در لبنان و اردن شاهد حضور گسترده شهروندان سوری برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری است. 
خبرنگار شبکه بی بی سی در امان میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را "مستمر" توصیف و تاکید کرد حضور شهروندان سوری در مرکز رای گیری از همان آغاز باز شدن صندوقها گسترده بود. 

حدود یک میلیون و سیصد هزار شهروند سوری در اردن زندگی می کنند. 

خبرنگار بی بی سی در امان گفت:" بیشتر شرکت کنندگان در این انتخابات از طرفداران بشار اسد رئیس جمهور سوریه هستند." 

کارین طربیه خبرنگار شبکه بی بی سی عربی در بیروت هم گفت:"‌ استقبال از رای گیری انتخابات ریاست جمهوری سوریه بسیار گسترده است تا جایی که نیروهای امنیتی لبنان برای برقراری نظم با مشکل روبرو شده اند. از همان نخستین ساعات صبح امروز شاهد حضور شمار زیادی از شهروندان سوریه در اینجا بودیم. این رای گیری همزمان با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود. رسیدن به محل سفارت سوریه در بیروت مستلزم آن است که حدود پانزده دقیقه پیاده روی کنیم. اما با این وجود شمار زیادی از شهروندان سوری برای حضور در این انتخابات خود را به محل سفارت رساندند. به ویژه که باید از چند ایست بازرسی و حتی بازرسی بدنی عبور کنیم. بیشتر این افراد از طرفداران بشار اسد رئیس جمهور کنونی سوریه هستند." 

گفتنی است خبرنگار شبکه بی بی سی با فاصله از محل رای گیری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در امان ایستاده بود و فقط از دور صف طولانی شهروندان سوری را نشان داد و تصاویری از تجمع مخالفان سوری در امان را هم پخش کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار