این کنفرانس با محورهای، امنیت سایبری، خدمات الکترونیکی، فن آوری های وب، سامانه های هوشمند در ICT،سامانه های چند رسانه ای، سامانه های و.... برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، دبیر ششمین کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و دانش گفت : به منظور رشد و توسعه دانش و فناوری اطلاعات و تبادل آخرین دستاوردهای علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و صنعتی توسط همه­ فعالان، پژوهشگران و اندیشمندان مراکز پژوهشی، دانشگاهی و صنعتی داخل و خارج کشور و پیگیری و رصد رویدادهای علمی و تجاری مرتبط با فناوری اطلاعات و دانش، این کنفرانس 6 تا 8 خرداد ماه جاری توسط انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و دانشگاه شاهرود در شاهرود برگزار شد.
حیدر طوسیان شاندیزخاطر نشان کرد : کمیته­ برگزار کننده­­ کنفرانس درصدد است ، با برگزاری نشست های علمی ، تخصصی، برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری میزگردهای علمی و نمایشگاه، علاقمندان را با آخرین دستاوردهای دانش فنی و چالش های مرتبط با زمینه ها مختلف فناوری اطلاعات و دانش آشنا سازد.
وی اظهار داشت : کمیته دائمی کنفرانس در جلسه ای در محل دبیرخانه دائمی انجمن ICT ایران، با توجه به توانمندی های دانشگاه شاهرود و وجود دانشکده مهندسی برق و رباتیک و دانشکده مهندسی فناوری اطلاعات و کامپیوتر و همچنین وجود پژوهشگرانی توانمند در این دانشگاه، با درخواست دانشگاه شاهرود برای برگزاری این کنفرانس موافقت کرد.
وی با اشاره به اینکه پنجمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش سال گذشته در شیراز برگزار شد بیان کرد : از آبان ماه سال 92 پوستر، سایت و صفحه خانگی ششمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش به صورت فراخوان، به تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ارسال و این موضوع در کنفرانس های متعدد نیز مطرح شد.
شاندیز گفت : این کنفرانس در قالب مقالات شفاهی و پوستر در دانشگاه شاهرود با محورهای، امنیت سایبری، خدمات الکترونیکی، فن آوری های وب، سامانه های هوشمند در ICT،سامانه های چند رسانه ای، سامانه های همراه،رایانش های ابری، توری و خوشه ای، مهندسی دانش، IT و مدیریت، شبکه های اجتماعی، اخلاق، قوانین و فرهنگ در IT و سایر موضوعات مرتبط برگزار شد.
وی با اشاره به شاخص ترین جنبه اجرایی این کنفرانس و برگزاری آن در دانشگاه شاهرود تاکید کرد : با توجه به اینکه دنیای امروز، دنیای فناوری اطلاعات و دانش است، اهمیت فکر افزا از هر سرمایه و صنعت معمولی با ارزش تر است.
وی تصریح کرد : به همین دلیل اتفاقاتی که در خلال این کنفرانس ها پیش می آید، سبب گشودن راه های جدید تحقیقاتی در زمینه های فناوری اطلاعات و دانش می شود و در این مسیر راه حل هایی برای رفع مشکلات در زمینه صنعت ارتباطات و اطلاعات یافت می شود و اساتید و دانشجویان می توانند در فضایی صمیمی با محققین و اساتید دانشگاه ها و صنایع مرتبط آشنا شوند.
طوسیان شاندیز در خصوص روند برگزاری این کنفرانس از لحاظ علمی و مقالات ارسالی گفت: درمجموع 659 مقاله به کمیته داوران ارسال شد.
وی اظهارداشت : مقالاتی که در چارچوب کنفرانس بودند، برای حداقل سه داور از دانشگاه ها و صنایع مختلف کشور ارسال و از مجموع آن 27 درصد برای ارائه شفاهی و 16 درصد در قالب پوستر پذیرفته شدند.
وی خاطر نشان کرد : از این تعداد مقالات پذیرفته شده 34 مقاله به زبان لاتین و 146 مقاله به زبان فارسی است.
دبیر ششمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش در دانشگاه شاهرود گفت : ورود به عرصه فناوری اطلاعات و دانش یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.
طوسیان شاندیز اظهار داشت : دانش باید به فناوری تبدیل شود، البته فناوری که بتواند مشکلاتی از مردم حل کند و بتواند خلق ارزش کرده باشد، نتیجه این ذهنیت، صنعتی مبتنی بر علم است و ملتی که بخواهد زنده باشد باید در این زمینه تحقیق و سرمایه گذاری کند، زیرا امروزه حرف اول و آخر را اطلاعات و دانش می زند.
وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات موضوع نسبتا جدیدی است، گفت: با توجه به ایجاد سیستم های جدید در این زمینه ،باید برای دسترسی به زندگی متناسب با پیشرفت علمی، همگام با این فناوری پیش رفت تا از دیگر کشورها عقب نماند.
وی تاکید کرد : موضوعات فناوری اطلاعات مرتبط با فکر است و به سخت افزار زیادی نیاز ندارد، می توان به کمک فکر، همانند پیشرفت هایی که تا به الان داشتیم از بقیه کشورها پیشی بگیریم.
در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش دو سخنران کلیدی دکتر علی اکبر جلالی استاد دانشگاه علم صنعت و دکتر ناصر یوسف پورعضو هیات مدیره همراه اول در خصوص فناوری اطلاعات و دانش و جایگاه ایران در جهان از این منظر سخنرانی کردند.
این کنفرانس هفتم و هشتم خرداد ماه با حضور کارشناسان و با ارائه مقالات در قالب پوستر و شفاهی به کار خود ادامه می دهد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.