در این طرح انرژی الکتریکی از لاستیک خودرو توسط گذرگاه عبور جریان بوسیله سیم مسی با عایق به یاتاقان غلتشی متصل شده و سپس به باتری خودرو منتهی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،اختراع محققان دانشگاه سمنان با عنوان انتقال انرژی الکتریکی تولید شده در تایر خودرو به باتری با تلفات پایین باشماره 82717 در اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت رسید.
داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این طرح تلفیقی از مهندسی برق، مکانیک و شیمی است که در جهت انتقال بهینه انرژی تولیده شده در تایر و استفاده از آن در قسمت‌های الکترونیکی خودرو و یا ذخیره آن برای مصارف دیگر طراحی شده است.
داوود معروفی افزود: در این طرح انرژی الکتریکی از لاستیک خودرو توسط گذرگاه عبور جریان بوسیله سیم مسی با عایقFEP به یاتاقان غلتشی متصل شده و سپس به باتری خودرو منتهی می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح شامل نو آوری های دیگری همچون طراحی یاتاقان غلتشی رسانا برای تبدیل و حذف حرکت چرخشی سیم و طراحی گذرگاه عبور جریان در تایر است اظهار کرد: بار نبودن سیستم برای موتور خودرو، پایین بودن تلفات توان سیستم، قابلیت کار در فرکانس و دمای بالا، عمر بالای مجموعه طراحی شده، قابلیت استفاده در انواع تایرهای تویوب دار و بدون تیوب و امکان پیاده‌سازی در انواع خودرو از ویژگی های برجسته این طرح است.
به گفته وی ، اختراع «انتقال انرژی الکتریکی تولید شده در تایر خودرو به باتری با تلفات پایین» توسط مسعود قنبری، امید حامد تابعی، بهادر کاظمی از دانشجویان و پژوهشگران جوان دانشگاه سمنان و دکتر نیما امجدی عضو هیأت علمی دانشکده برق و کامپیوتر با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به ثبت رسیده است./س

برچسب ها: اختراع ، انرژی ، خودرو ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.