رقابت های تکواندوی قهرمانی آسیا چهارشنبه هفتم خرداد با قهرمانی تیم ملی مردان ایران برای سومین بار به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بیست و یکمین دوره رقابت های تکواندوی قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان که از پنجم خرداد آغاز شده بود، عصر امروز با قهرمانی تیم ملی مردان ایران برای سومین بار به پایان رسید.

تیم ملی تکواندو با کسب سه نشان طلا توسط فرزان آشورزاده، بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی، دو نقره یوسف کرمی و علیرضا نصرآزادانی و یک برنز مرتضی شیری با 56 امتیاز در مکان نخست آسیا قرار گرفت.

تیم ملی تکواندوی مردان ایران پس از قهرمانی در سال های 2008 و 2010، برای سومین بار بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

پس از تیم ملی ایران، تیم های ملی کره جنوبی و ازبکستان به ترتیب با 54 و 34 امتیاز عناوین دوم و سوم را بدست آوردند.

اما در بخش بانوان تیم ملی کشورمان یک مدال نقره توسط اکرم خدابنده و سه نشان برنز توسی فریده رشیدی، سوسن حاجی پور و شکرانه ایزدی دست یافت.

بیژن مقانلو و مهدی بی باک که برای دومین بار هدایت تیم ملی تکواندو را در رقابت های قهرمانی آسیا برعهده داشتند، توانستند پس از رضا مهماندوست سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو، این تیم را قهرمان رقابت های قاره ای کنند.

این کادر فنی در دوره گذشته رقابت های قهرمانی آسیا عنوان دوم را بدست آورده بود.

در روز پایانی این رقابت ها در سالن کاخ ورزش تاشکند، در وزن ششم مهدی خدابخشی نماينده وزن 80- كيلوگرم (وزن ششم) ایران در اولين ديدار حریفی از ماكائو را 15 بر يك برد و در دور دوم 18 بر يك تكواندوكار يمن را شکست داد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود.

خدابخشي در مرحله نيمه نهايي به مصاف تكواندوكاری از كشور ميزبان رفت و با نتیجه 12 بر 3 به پیروزی رسید و در فینال رقابت ها مبارز فیلیپینی را 13 بر یک مغلوب کرد تا به سومین مدال طلای ایران در این مسابقات دست یابد.

يوسف كرمي، كاپيتان تيم ملي تکواندو كشورمان در وزن هفتم پس از یک دور استراحت، به مصاف تکواندوکاری از چين رفت و با ناك اوت كردن اين حريف راهي فينال وزن 87- كيلوگرم شد.

او در فينال مسابقات در مصاف با تكواندوكاری از ازبکستان به مدال نقره بسنده كرد.

اما مرتضی شیری تکواندوکار در وزن 87+ كيلوگرم (وزن هشتم) تیم ملی در دور اول تکواندوکاری از لبنان را هشت بر 2 شكست داد، اما در مرحله نيمه نهايي نتيجه را به حریفی از كره جنوبی واگذار كرد و مدال برنز گرفت.

همچنین در بخش بانوان شكرانه ايزدي در وزن 67- كيلوگرم تکواندوکاری از ماكائو را يك بر صفر برد اما در مرحله نيمه نهايي چهار بر يك به حریفی از چين باخت و مدال برنز گرفت.

اكرم خدابنده نيز در وزن هشتم حریفانی از ماكائو و كامبوج را با نتایج مشابه پنج بر 2 شكست داد و در فينال وزن 87+ كيلوگرم نتيجه را به تکواندوکاری از چين واگذار كرد و به مدال نقره بسنده کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار