لرستان/

نظارت بر عرضه عمومی محصولات، مهم ترین رکن در تامین و تضمین سلامت عمومی افراد

رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت: مهم ترین وظیفه سازمان غذا و دارو و آزمایشگاههای کنترل کیفی، تامین و تضمین امنیت و سلامت عمومی افراد از طریق نظارت و کنترل جدی و مستمر بر کیفیت محصولات عرضه شده در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ رسول دینارونددیروز در نهمین گردهمایی روسای آزمایشگاههای کنترل غذا و داروی سراسر کشور در خرم آبادبا بیان اینکه آزمایشگاههای کنترل نقش مهمی در تامین سلامت مردم برعهده دارند، افزود: تولید شواهد و مستندسازی در حوزه تولید غذا و دارو برعهده آزمایشگاههای کنترل کیفیت است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
دکتر دیناروند با اشاره به اینکه آزمایشگاههای کنترل کیفی سه وظیفه مهم و موثر در حوزه تامین سلامت مردم را برعهده دارند، اظهار کرد: انجام کارهای مرتبط با بهداشت محیط، اقدامات علمی و کارشناسی پیش از ورود محصول به بازار و همچنین کنترل و نظارت جدی بر عرضه عمومی محصولات در سطح بازار مصرف ، سه وظیفه اصلی این آزمایشگاههاست.
وی با تاکید بر اینکه کنترل و نظارت جدی بر عرضه عمومی محصولات در سطح بازار مصرف (پی ام سی) مهم ترین وظیفه و کارکرد این آزمایشگاههاست، گفت: متاسفانه در سال های گذشته نسبت به این موضوع مهم و اساسی در کشور، کم توجهی شده و این درحالی است که نظارت در سطح عرضه بسیار معتبر از نظارت در سایر بخش های تولیدی است./س
 

برچسب ها: نظارت ، محصولات ، رکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.