معاون آبخیزداری، اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان، بر اهمیت توسعه برنامه‌های آبخیزداری برای مدیریت بهتر آب در سطح استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛موسوی معاون آبخیزداری، اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان،ضمن بیان این مطلب افزود:طرح‌های آبخیزداری در راستایی توانمندسازی آبخیزنشینان اجرا می شود.


وی ادامه داد:آبخیزداری؛مدیریت هماهنگ، یکپارچه و قانونمند منابع‌طبیعی است که متاسفانه در برخی بخش‌ها نسبت به این موضوع بی‌توجهی می‌شود.


موسوی گفت:این در حالیست که با شناخت اهمیت طرحهای آبخیزداری می‌توان مشکل بسیاری از مناطق را چه به لحاظ اکولوژیکی و چه اقتصادی حل کرد.


معاون آبخیزداری، اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد:با توجه به تغییرات اقلیم و روند کاهش سفره های آبهای زیر زمینی در استان، عملیات بیولوژیکی باید به سمت کاشت گونه‌های سازگار با خشکی و درختان مثمر سوق داده شود.


موسوی گفت:کاشت این گونه درختان می تواند علاوه بر پوشش سبز و جنگلی موجب افزایش درآمد آبخیزنشینان و توانمندسازی آن‌ها می‌شود.


وی با اشاره به اینکه عملیات جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز از جمله کاشت درخت پسته باید در مناطق رها شده و فرسایش‌پذیر انجام گیرد،خاطرنشان کرد:قطعاً حاصل این کار هم به نفع حوزه‌‌نشینان و هم مراتع استان خواهد بود.



انتهای پیام/

برچسب ها: ضرورت ، توسعه ، آبخیز داری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.