پرازوکا توپ فینال جام جهانی که قرار است در ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو برگزار شود، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، شرکت آدیداس که مسئول طراحی توپ‌های جام جهانی است مشخصات توپ فینال این مسابقات را بدین شرح اعلام کرد.
 
برای ساخت توپ برازوکا از بهترین تکنولوژی استفاده شده است.
 
طراحی این توپ الهام گرفته از رنگ سبز و طلایی کاپ قهرمانی است و با توپ رسمی مسابقات که در ماه دسامبر رونمایی شد متفاوت است.
 
برازوکا درزهای بلند و عمیقی دارد که باعث می‌شود کم‌تر به هوا بپرد و بدین شکل فاصله بیش‌تری را طی کند.
 
این توپ شش صفحه از جنس پلی اورتان دارد که باعث می‌شود توپ وزن و شکل دایره‌وار خود را حتی در باران شدید حفظ کند.
 
به کارگیری این صفحات به سرعت توپ می‌افزاید و قسمت داخلی آن که از لاتکس ساخته شده است باعث افزایش حرکت ارتجاعی این توپ می‌شود.
 
برازوکا پیش‌تر شبیه توپ آدیداس فینال 13 است که برای بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا استفاده شده است و هیچ شباهتی به توپ جابولانی در بازی‌های آفریقای جنوبی ندارد.
 
توپ مسابقات جام جهانی 2014 برزیل در بین همه فدراسیون‌های حاضر در این تورنمنت توزیع شده است تا تیم‌ها فرصت کافی برای تمرین با این توپ را داشته باشند.
 
توپ برازوکا قبل از رونمایی به مدت دو سال آزمایش شد و در مسابقات جام باشگاه‌های جهان، جام حذفی اسپانیا، لیگ آمریکا، جام حذفی آلمان مورد استفاده قرار گرفت.
 
برازوکا توسط بیش از 600 نفر از بازیکنان جهان و 30 تیم در 10 کشور و 3 قاره تأیید شده است.
 
تیم‌های آث میلان،‌ بایرن مونیخ، فلومینزه، پالمیراس و بازیکنانی چون لیونل مسی، ایکر کاسیاس، باستان شوان اشتایگر و زین‌الدین زیدان از جمله بازیکنان و تیم‌هایی بودند که در آزمایش این توپ شرکت کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جام جهانی ، فینال ، توپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار