رئیس سازمان مدارس غیر دولتی از فراگیر شدن آموزش پیش دبستانی در سطح کشور خبر داد.

مرضیه گرد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص مشکلی که سازمان مدارس غیر دولتی مبنی بر صدور مجوز و نوع فعالیت با سازمان بهزیستی دارد گفت: مراکز پیش دبستانی طبق قانون مجوزش را می‌بایست از وزارت آموزش و پرورش، حوزه‌ی مدارس غیر دولتی دشواری نظارت استانها دریافت نماید. انتظار ما این است که مسئولیت بهزیستی و علاقمندان به همکاری در این بخش از برنامه‌های مصوب قانون و همچنین برنامه‌های آموزشی که وزارت آموزش و پرورش در این راستا طراحی کرده است تبعیت نماید.  
 
وی در ادامه افزود: از آن جایی که بحث پیش دبستانی برای وزارت خانه بسیار مهم است و پیش زمینه‌ی ورود به دوره‌ی ابتدایی است قاعدتا سرفصل‌های آموزشی آن می‌بایست متناسب با خواسته‌های حوزه‌‌‌ی معاونت ابتدایی آموزش و پرورش باشد.  
 
رییس سازمان مدارس غیر دولتی همچنین اضافه کرد: مجوزهای صادره از سازمان بهزیستی با اختیار خودشان بوده و ظاهرا مجوزهای خود را قانونی کرده‌اند اما ما معتقدیم که باید این کار با هماهنگی مدارس غیر دولتی صورت گیرد.  
 
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه‌هایی بین معاونت آموزش ابتدایی و سازمان بهزیستی افزود: آموزش پیش دبستانی باید در سطح کشور فراگیر شود همچنین علاقمند به حضور همه‌ی افرادی که توانایی اداره در این عرصه آن هم در چارچوب قانونی را دارند هستیم.  
 
گرد ادامه داد: ما برای 4و 5 سال صراحت قانونی داریم و همکاران در سازمان بهزیستی به دلیل اینکه سالهای جلوتر را هم پوشش می‌دهند معتقد هستند که مجوزشان درست است اما آنچه را که قانون برای تصویب کرده سن 4 و 5 سالگی است و اختلاف نظر ما و بهزیستی نیز در این امر است.  
 
وی تصریح کرد: اگر در مسئله محتوا توافقی  بین حوزه‌ی معاونت ابتدایی و سازمان بهزیستی صورت گیرد ما آماده هستیم که بار دیگر درخواست‌ها و مجوز کلی بهزیستی را تایید نماییم ولی در صورت عدم توافق قانون می‌بایست در این عرصه بر خورد کند. 
کرد در خصوص یکسان سازی محتوای آموزشی توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: با توجه به اینکه دفتر پیش‌دبستانی از لحاظ محتوای آموزشی به بخش معاونت آموزش ابتدایی منتقل شده است این همکاران در حال حاضر پیگیر این امور هستند و ما در خصوص صدور مجوز فعالیت می‌کنیم.  
 
وی درباره‌ی خرید خدمات آموزشی مدارس غیر دولتی نیز اظهار داشت: مدارسی که جهت تاسیس مجوز گرفته‌اند ممکن است به دلایلی صندلی خالی داشته باشند. نخست آنکه در سه سال اول معمولا صندلی خالی وجود دارد زیرا مدرسه هنو نتوانسته کیفیت خود را نشان دهد و عامل دوم آن است که در کنار آن مدرسه مدارسی موازی با عنوان‌های مختلف در سالهای گذشته ایجاد شده است و قاعدتا ورودی این مدارسی کاهش پیدا کرده و صندلی خالی به وجود آمده است در همین راستا برای تکمیل ظرفیت مدارس فرصت برای موسسات آموزش و پرورش هست تا با کسب رضایت خانواده‌ها بتوانند دانش‌آموزانی که در کلاس‌های با تراکم بالا و کیفیت آموزشی پایین درحال تحصیل هستند را به این مدارس منتقل کنند.  
 
رییس سازمان مدارس غیر دولتی در پایان خاطر نشان کرد: موسسان مدارس غیر دولتی به دلیل رفع مشکلات‌شان تمایل دارند که با آموزش و پرورش همکاری کنند.  به یاد داشته باشیم که همه‌ی موسسات به دید صرفا مادی به سرمایه گذاری در امر آموزش و پرورش ورود نکرده‌اند و به تبع اگر موسسه‌ای احساس کند از نظر مالی ضرر می‌کند تقاضای تکمیل ظرفیت نخواهد کرد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دبستانی ، تکمیل ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار