روزنامه الدستور تصریح کرد که اسرائیل طرحی محرمانه برای مشروعیت بخشیدن به بخشی از اشغالگری خود اجرا می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه الدستور تصریح کرد:اسرائیل طرحی محرمانه برای مشروعیت بخشیدن به بخشی از اشغالگری خود اجرا می کند.

این روزنامه چاپ اردن در شماره امروز خود در نوشت: دولت اسرائیل به صورت محرمانه تدابیری اتخاذ کرده است تا ماموریت بیرون راندن شهرک نشینان از زمینها که آن را به زور تصرف کردند، تعطیل شود و تسهیلاتی به شهرک نشینان برای ادامه ساخت وساز در شهرکهای کرانه باختری ارائه شود.

پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص در این باره تصریح کرد حکومت اسرائیل طرح "ادموند لیونی" را بدون اعلام رسمی عملی می کند تا به اشغالگری خود مشروعیت ببخشد.

این روزنامه با اشاره به برخی از توصیه های طرح  لیونی درباره تشکیل کمیته خاص برای حل نزاع ها بر سر مالکیت زمین های کرانه باختری و کاهش احکام که به بیرون راندن شهرک نشینیان از اراضی فلسطینی منجرمی شود، تصریح کرد:به صورت غیر رسمی توصیه های این طرح اجرا می شود. از این رو، "موشه یعلون " وزیر جنگ اسرائیل حکم اجرای توصیه های طرح ادموند لوینی را صادر کرد و بدین ترتیب دادگاه برای بررسی شکایت نامه ها مربوط به اراضی فلسطینی -که شهرک نشینیان آن را تصرف کردند- وارد عمل می شود.

روزنامه هاآرتص همچنین با بیان این که هدف از تشکیل این دادگاه دور کردن " اداره غیر نظامی" از مداخله در رسیدگی به نزاع ها بر سر اراضی کرانه باختری است، تصریح کرد: یکی از اهداف تشکیل این دادگاه، مجبور کردن فلسطینیان برای مراجعه به ارتش اسرائیل است تا از اراضی خود درمقابل تصرف شهرک نشینان حمایت کنند و قرار است این دادگاه، دادگاه نظامی و از قضات اسرائیلی تشکیل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار