سازمان FDA به تازگی موارد جدیدی برای محافظت از چشم‌ها ارائه نموده است تا افراد از طریق به کارگیری این موارد بتوانند بینایی بهتری بدست اورند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ از جمله موارد آسیب رساننده به چشم‌ها  سیگار کشیدن، تماس با لنزهای تزئینی و اشاره گرهای لیزری می‌باشند که تهدیدی جدی برای سلامت چشم افراد می‌باشند. 
 
گفتنی است، علاوه بر آن مواردی مانند نشستن خیلی نزدیک به صفحه نمایش تلویزیون یا کامپیوتر نیز براساس تحقیقات سازمان غذا و داروی ایالات متحده می‌تواند اثری مخرب بر سلامت انسان‌ها داشته باشد. 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، براساس تحقیقات جدید سازمانFDA یکی از مشکلات اصلی برای سلامت چشم افراد استفاده از لنزهای تماسی تزئینی بدون استاندارد می باشد به ویژه خرید آنها در اینترنت که سبب آسیب‌های فراوان و حتی جبران ناپذیر به چشم‌ها می‌شوند. 
 
سازمان FDA هشدار می‌دهد افراد از خرید لنزهای تزئینی بویژه از اینترنت خودداری نمایند. 
 
از جمله موارد دیگر که عوارض جبران ناپذیری به چشم ها وارد می کند سیگار کشیدن است بر اساس تحقیقات مصرف سیگار سبب ابتلای افراد به یک بیماری به نام دژنراسیون ماکولا می‌شود که می‌تواند سبب  از بین رفتن  مرکز بینایی در چشم افراد شود. 
 
از جمله سایر سایر عوامل خطرساز برای چشم‌ها می‌توان مواردی مانند مشکلات ژنتیکی،رژیم غذایی نامناسب‌، قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب، بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا را می توان نام برد. 
 
کارشناسان استفاده بیش از حد قطره‌های چشم ضد قرمزی را به میزان زیاد سبب آسیب رساندن به چشم‌ها می‌دانند زیرا این قطره‌ها ممکن است در ابتدا سبب کاهش قرمزی چشم شوند اما در ادامه استفاده از این محصولان می‌توانند سبب قرمزی بیشتر در چشم‌ها شوند. 
 
با رعایت این راهکارها افراد می توانند سلامت چشمان خود را دو چندان نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: چشم ، بینایی ، تلویزیون ، لنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.