رییس مرکز بهداشت شهرستان بیجار نسبت به همه گیری بیماری وبا با توجه به اغاز فصل گرما در این شهرستان هشدار داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، دکتر  کرمی با اشاره به وجود آب های سطحی آلوده و عدم کنترل و نظارت بهداشتی در مسیر حرکت آن در حواشی شهر بیجار گفت: یکی از عوامل قوی و موثر در شیوع بیماری التور، وجود آب های سطحی و استفاده از فاضلاب برای آبیاری سبزیجات است.
وی افزود:کارشناسان برآورد کرده اند هر چند سال یکبار و بنا به دلایلی، همه گیری التور رخ می دهد که عدم رعایت بهداشت فردی، دفع غیر بهداشتی میکروب و بی توجهی به مسائل بهداشت فردی در بروز سریع آن زیاد است.
وی به عدم مشاهده علائم بیماری در بعضی افراد مبتلا اشاره کرد و گفت: این بیماری از طریق دهان و مدفوع موجود در آب فاضلاب در مزارع، عدم رعایت بهداشت فردی و افراد ناقل و مبتلا که فاقد علائم ظاهر بیماری هستند منتقل می گردد.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بیجار، محلات حاشیه شهر که محل تجمع زباله های آلوده هستند و همچنین روستاهای دارای فاضلاب روباز را جزو مناطق خطرناک دانست.
کرمی افزایش میزان کلردهی، اطلاع رسانی به موقع در ارتباط با قطعی آب و خرابی شبکه ها، جمع آوری به موقع زباله و نظارت بر سرویس های بهداشتی عمومی در سطح شهرستان را عمده انتظارات خود از دستگاه های مرتبط در جهت جلوگیری از بروز بیماری دانست.
تنتهای پیام/
برچسب ها: وبا ، بیماری ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.