پیل‌های سوختی می‌توانند برای زمان زیادی بدون ایجاد سر و صدا و آلودگی و بدون نیاز به سوخت‌گیری برای شارژ مجدد باتری‌های موجود در دوربین‌های فیلمبرداری مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه هیدروژن و پیل سوختی، شرکت انگلیسی اف سی اس (FCS) اعلام کرد که فناوری پیل سوختی متانول مستقیم را برای تأمین توان دوربین‌های فیلمبرداری که در مناطق دور از شبکه در اسکاتلند برای ثبت وقایع حیات وحش استفاده می‌شوند، به کار گرفته است سامانه‌های پیل سوختی متانولی شرکت اف سی اس به صورت پیوسته توان مورد نیاز دوربین‌های فیلمبرداری نصب شده در منطقه Mar Lodge در اسکاتلند را به مدت 9 روز تأمین نبوده‌اند. 

براساس این گزارش، شرکت اف سی اس دو سامانه پیل سوختی متانولی مستقیم مدل EFOY-Pro-2400 را به همراه یک مخزن 10 لیتری متانول برای هر کدام از سامانه‌ها و همچنین سامانه مدیریت انرژی به منظور شارژ باتری در زمان مورد نیاز را به گروه فیلمبرداری تحویل داده است. 

این دو سامانه در دو منطقه جداگانه به فاصله 3 کیلومتری از کمپ اصلی گروه مستندساز واقع در پارک ملی کایرنگورم نصب شدند تا باتری‌های موجود دراین دو سایت فیلمبرداری را شارژ کنند در این دو نقطه دسترسی به برق شبکه وجود ندارد. 

همچنین استفاده از مولدهای دیزلی به علت ایجاد سروصدا، آلایندگی و مشکلات حمل و نقل امکان‌پذیر نیست. گروه‌های مستندساز در چنین مواقعی از باتری استفاده می‌کنند و بنابراین مجبورند هر روز برای تعویض آنها حضور داشته باشند. 

این روش علاوه بر اتلاف وقت باعث از دست دادن برخی از اتفاقات حیات وحش می‌شود.  
با استفاده از سامانه طراحی شده توسط شرکت اف سی اس هنگامیکه ولتاژ باتری‌ها از 12.5 ولت کمتر شود سامانه پیل سوختی به صورت خودکار وارد مولد شده و باتری‌ها را شارژ می‌کند. 

گفتنی است که پیل‌های سوختی EFOY-pro توسط شرکت آلمانی اس اف س انرژی ساخته شده‌اند که محصولات آنها در حوزه‌های صنعتی، خانگی و دفاعی کاملا شناخته شده است. 

گزارش از : هراتیان


انتهای پیام/  
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار