استاندار مرکزی ‌‌خواستار ایجاد قطار سریع‌السیر اراک ـ تهران شد و گفت‌: هم‌اکنون طرح قطار سریع‌السیر اصفهان ـ قم ـ تهران در دست اجرا‌ست که می‌توان اراک را نیز به این طرح افزود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مقیمی افزود: گاهی مشاهده می‌شود میلیاردها پول به بخش خصوصی تزریق می‌شود اما برای دادن سه میلیون وام ازدواج به جوانان چندین ضامن نیاز است که این مسئله اقتصاد را به هم ریخته است.

وی با بیان اینکه امروز عزم ملی برای توجه به مسائل فرهنگی و اقتصادی در کشور ایجاد شده است، افزود : خوشبختانه همه مسئولان قبول دارند که باید در ارتباط با مسائل اقتصادی کار اساسی انجام شود تا بتوانیم به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله دست یابیم.

استاندار مرکزی گفت: ما سال‌ها را بدون پیشرفتی پشت سر گذاشته‌ایم. عقب ماندگی‌های بسیاری داریم که باید‌آنها را جبران کنیم و به وظایف سالانه خود نیز برسیم.

مقیمی افزود :‌ امروز منابع مالی کشور پاسخگوی نیاز اقتصادی نیست این منابع را باید از سیستم بانکی بگیریم اما سیستم بانکی نیز پاسخگوی نیاز کشور از نظر تأمین منابع مالی نیستو بانک‌ها نیازمند افزایش سرمایه هستند.

وی گفت: تولیدکنندگان امروز در صف محاکم قضایی قرار دارند و این به خاطر این است که تصمیمات ما آنها را راهی محاکم قضایی کرده است و این به خاطر مسئله افراط و تفریط در مباحث اقتصادی است.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به وجود 2 هزار و900 واحد صنعتی در این استان افزود : هم‌اکنون با پیگیری مدیران استانی 75 درصد صنایع در حال تولید هستند ولی کارهای بسیار زیادی مانده که تولید بهینه را از این مجموعه‌ها داشته باشیم./س
 
برچسب ها: طرح ، قطار ، سریع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.