مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از توزیع 300 هزار محصول فرهنگی بین زائران حرم حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران  به تشریح برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت بیست و پنجمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: با توجه به اینکه ایام ارتحال حضرت امام‌(ره)  فرصتی است که مردم و شهروندان مروری بر خاطرات امام داشته باشند و همچنین فرصتی برای بازیابی سیره علوی حضرت امام در زندگی است تا مردم بتوانند سبک زندگی آن حضرت را به عنوان سرلوحه زندگی خود قرار دهند. به همین مناسبت شهرداری تهران در چند بخش به ارائه خدمات فرهنگی خواهد پرداخت.  

به گفته وی، مرحله نخست برنامه‌هایی است که در فضای شهر انجام می‌شود مانند فضا‌سازی سیمای شهر، نصب تابلوها‌، بنرها و پرچم که موجب می شود شهر حال و هوای ارتحال به خود بگیرد.  

 رمضانی با اشاره به اینکه بخش بعدی برنامه‌ها مربوط به مراکز فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری است،افزود: در این مراکز به مدت یک هفته برنامه های مختلف فرهنگی و هنری اجرا خواهد شد که این برنامه ها عبارتند از شب های شعر با حضور شعرا و دوستداران شعر، هنر و ادبیات ، شب های خاطره،  نشست های معرفتی و شناختی که عمدتا مربوط به بازیابی شیوه زندگی و سیره علوی حضرت امام (ره) است .کارگاه های آموزشی سبک زندگی دینی با موضوع سیره زندگی و حضرت امام و مقام معظم رهبری ، نمایشگاه عکس، توزیع محصولات فرهنگی خاص این ایام در فضای شهر در قالب برنامه های فرهنگی و ... از دیگر برنامه ها است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران همچنین از استقرار 6 ایستگاه بزرگ فرهنگی در محدوده حرم مطهر امام (ره)  در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد خبر داد و تصریح کرد: امام دلها، خورشید ولایت، امید امام، یادگار امام، بانوی انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی عناوینی هستند که در فضایی به وسعت 12 هزار متر مربع در محدوده حرم دایر خواهیم کرد که علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی عمومی خدمات تخصصی نیز ارائه خواهند کرد. برای نمونه در ایستگاه بانوی  انقلاب اسلامی علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی عمومی به نقش زن در انقلاب اسلامی و نقش زن در همراهی با حضرت امام (ره) خواهد پرداخت. در ایستگاه امید امام، به بحث حاج آقا مصطفی خمینی و ارتباطی که ایشان با نهضت امام داشتند پرداخته خواهد شد.

رمضانی عنوان کرد: با مشارکت و همکاری مناطق، در هریک از این ایستگاه های غرفه هایی  تحت عنوان فیلم مستند، نقاشی کودکان، عکس یادگاری، قرآن بخوانید، جایزه بگیرید، سلامت، پشتیبانی، نمایشگاه کتاب، محصولات فرهنگی، خاطره‌نویسی و قطعات ادبی، هنری و فرهنگی و خاطره بگوئید و جایزه بگیرید مستقر و نسبت به ارایه خدمات به زائران حرم مطهر امام (ره) اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: توزیع ، محصول ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار