دو نماینده مردم جنوب سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی خواستار مطالعه احداث سد بر روی رودخانه های فصلی در این خطه از کشور شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،نماینده مردم شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، فنوج و دلگان در مجلس گفت: از آنجا که بخش زیادی از آبهای سطحی جنوب سیستان و بلوچستان بدون هیچ استفاده ای به دریا ریخته یا از مرزهای جنوب شرق کشور خارج می شود، ایجاد سد در این منطقه ضروری به نظر می رسد.

محمدسعید اربابی با بیان اینکه ایجاد سد بر روی رودخانه های فصلی سبب تقویت سفره های آب زیرزمینی و تامین دائمی آب شرب و کشاورزی منطقه خواهد شد، افزود: سالانه چند میلیارد متر مکعب آب بیش از 10 رودخانه مهم جنوب سیستان و بلوچستان در شهرستانهای نیکشهر، فنوج، ایرانشهر، قصرقند و سرباز به دریا می ریزد.

وی ادامه داد: از دیگر سو شیب رودخانه های جنوبی سیستان و بلوچستان تند است و کمترین بارندگی باعث طغیان آن و بروز خسارت به مزارع و باغات کشاورزی و منازل مسکونی حاشیه آنها می شود.

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز به گفت: مطالعه و اجرای سد تاثیر بسزایی در توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال منطقه دارد.

یعقوب جدگال با بیان اینکه اجرای سد زیردان بر روی رودخانه کاجو در قصرقند و سد پیشین بر روی رودخانه سرباز تاثیر خوبی بر کشاورزی منطقه داشته است، افزود: با تکمیل سد کهیر در شهرستان کنارک نیز صدها هکتار از اراضی پایین دست دهستان کهیر به زیر کشت انواع محصولات کشاورزی خواهد رفت.

انتهای پیام//س

برچسب ها: احداث ، سد ، جنوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.