وزیر امور خارجه لوکزامبورگ قبل از سفرش به ایران گفت در خصوص مسئله هسته‌ای پیامش قاطع خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی "وورت لو" نوشت ژان اسلبورن روز یکشنبه این هفته به تهران می رود تا با مقامات ایرانی در خصوص اشاعه هسته ای گفتگو کند.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در این سفر با هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق ، حسن روحانی رئیس جمهور کنونی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار خواهد کرد.

این سفر بخشی از نقش لوکزامبورگ در شورای امنیت سازمان ملل را تشکیل می دهد. اسلبورن قبل از  سفرش به تهران بر حساسیت این موضوع تاکید کرد.وی گفت تصور می کنم ما نباید با چکشی بزرگ به تهران سفر کنیم. وی افزود به هر حال در خصوص مسئله هسته ای پیام من قاطع خواهد بود.

وی گفت من بر اهمیت موضوع و نگرانی هایی که ایران در غربی ایجاد کرده است واقف هستم هر چند رئیس جمهور جدید اوضاع را پس از محمود احمدی نژاد آرام کرده است.

وورت لو نوشت: اسلبورن تاکید کرد نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه و فراتر از آن عظیم بوده است و از اینرو حفظ روابط مستحکم حیاتی است.

وی افزود در حالی که مناقشه فلسطینی ها و اسرائیل و  جنگ در سوریه ادامه دارد ، مایل هستم مذاکرات صریحی در تهران انجام دهیم و به تهران بگویم که ما به ایران نیاز داریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار