رئیس سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با اشاره به هدف تدارکاتی بودن مسابقات غرب آسیا برای تیم ملی جوانان گفت: انتظار این نتایج را مقابل تیم‌های بزرگسالان نداشتیم.

محمدرضا مشحون در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد عملکرد تیم ملی جوانان تاکید کرد بازیکنان تیم زیر 18 سال ایران بسیار جوان و کم تجربه هستند و اصلاً میدان ندیده‌اند به همین دلیل هم انتظار نداشتیم مقابل تیم‌های بزرگسالان این نتایج را بگیرند. هدف اولیه ما این بود که تیم جوانان به غرب آسیا رفته و در نبرد با بزرگسالان تدارک خوبی برای بازیهای آسیایی جوانان داشته باشند. همچنین دوست داشتیم با مشاهده توانایی تیم به خودباوری برسند.

** تیم فلسطین هم 2 آمریکایی داشت

تیم ملی جوانان روز 17 تیر در مسابقات مرحله دوم زیر 18 سال غرب آسیا در اربیل عراق شرکت می‌کند و پس از آن به اردوی صربستان یا ترکیه اعزام می‌شود تا 5 یا 6 بازی تدارکاتی دیگر هم پیش از مسابقات قهرمانی آسیا در قطر انجام دهد.

مشحون اضافه کرد: مسابقات بزرگسالان غرب آسیا در راستای همین برنامه‌های تدارکاتی بود و به همین دلیل از قوی ظاهر شدن بازیکنان جوان تعجب کردیم. تیم‌های سوریه، عراق و فلسطین که مقابل ایران شکست خوردند، بسیار قوی بودند. تیم فلسطین 2 بازیکن آمریکایی در ترکیب خود داشت. تیم عراق با یک آمریکایی به نام رشید یاسین در بازیها شرکت کرده و بسیار فیزیکی و قوی بود. حتی تیم اردن هم با وجود تمام بازیکنان خوب خود در ابتدای کوارتر چهارم با 4 امتیاز از ایران عقب بود و طبق گفته اعضای تیم داوران در دقایق باقیمانده بسیار ایران را اذیت کردند وگرنه امکان بردن قطر هم وجود داشت.

** کمپ مهارتهای فردی امروز در حال برگزاری است

رئیس سازمان تیم های ملی از اعزام مستقیم 2 بازیکن به کمپ مهارتهای فردی امارات گفت: علی اله‌وردی و محمد یوسف‌وند به همراه مهران آتشی مربی تیم ملی به صورت مستقیم از اردن به کمپ مهارتهای فردی دبی فرستاده شدند که امروز در حال برگزاری است، بهنام يخچالي هم از ايران به آنها ملحق شد. این نفرات فردا 11 خرداد به ایران برمی‌گردند. این کمپ با دعوت از بازیکنان رده‌های سنی پایین از تمام دنیا و تقبل هزینه های آنها برگزار می‌شود تا بازیکنان پست‌های مختلف مورد آزمایش قرار بگیرند و در صورت تایید به مراحل بعدی کمپ در سطح جهانی دعوت شوند.

مشحون در مورد عملکرد خوب بازیکنانی مثل سرودی و رضایی‌فر در این دوره توضیح داد: این بازیکنان از سال 2010 استعدادیابی شده و از بین 70 تا 80 بازیکن اولیه در نهایت 20 نفر باقی‌مانده‌اند که روی تمام آنها طی چهار سال کار شده است بنابراین عملکرد آنها نتیجه یک روز و دو روز نیست. در این دوره طبق آمار نوید رضایی‌فر، صمد سرودی، محمد یوسف‌وند علی اله‌وردی و مهیار مهر عملکرد خوبی داشتند. البته به جز نفرات اين تيم بازيكناني مثل دانيال اسكندري كه به مسابقات دانش آموزي رفته بود به همراه چند بازيكن ديگر بار ديگر به تيم دعوت مي شوند.

رئیس سازمان تیم‌های ملی در مورد عملکرد میلوش پی‌ایچ سرمربی صربستانی جدید تیم جوانان تاکید کرد: پی‌ایچ با توجه به دوم شدن تیم بسیار خوب عمل کرده است و اینکه مقابل اردن هم تنها با یک یا دو شوت باختیم نشان می‌دهد که با وجود زمان کوتاه و نشناختن بازیکنان به خوبی تیم را هدایت کرده است. با این  اوصاف به احتمال زیاد با پی‌ایچ قرارداد نهایي را می‌بندیم.

مشحون همچنین در مورد تیم ملی بزرگسالان گفت: بازیکنان تیم ملی در انتهای هفته قبل بعد از یک دوره اردو به استراحت رفتند و در ابتدای هفته آینده مرحله دوم اردوها شروع می‌شود. قرار بود بازیکنان با تجربه‌ای مثل آفاق، حدادی و سایرین از روز اول تیر به اردوها اضافه شوند اما بچیروویچ درخواست کرده این نفرات هم زودتر و از 23 خرداد به اردوها بیایند.

** کارهای ارسلان در آمریکا طولانی شد

وی در مورد ارسلان کاظمی اشاره کرد: ارسلان هم که قرار بود از اردوی اول به تمرینات بیاید به خاطر طولانی شدن کارهایش در آمریکا فرصت بیشتری خواسته و همراه سایر نفراتی که به استراحت رفته‌اند وارد اردو می‌شود اما اصغر کاردوست از ابتدای اردوها به تمرینات آمد تا پس از مدتی غیبت از ایران با سایر نفرات هماهنگ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار