مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره بین اللملی امام رضا(ع) ، محوری ترین برنامه فرهنگی وزارت ارشاد محسوب می شود، گفت: این جشنواره بین الملی در ۷۵ کشور جهان برگزار می شود

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، همایون امیرزاده در جلسه کارگروه فرهنگی دوازدهمین جشنواره بین اللملی امام رضا(ع) در ساختمان ارشاد مازندران اظهار کرد: پس از 12 سال برگزاری جشنواره بین الملی امام رضا(ع)، هم اکنون این جشنواره به عنوان مردمی ترین جشنواره در کشور است.

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: مهم ترین برنامه ای که در ستور کار معاونت فرهنگی وزارت ارشاد قرار داشت این بوده که جشنواره را از حالت ویترینی خارج کردیم تا کارکردهای عمومی و خودجوش را به خود پیدا کند.

امیرزاده، دهه کرامت را یکی از مهم ترین رویکرد مردمی این جشنواره یاد کرد و افزود: دهه کرامت مولد این جشنواره بوده که هم اکنون در جامعه نهادینه شده است.

وی به رویکرد مردمی و اثرگذار جشنواره بین اللملی امام رضا(ع) در کشور اشاره کرد و گفت: رویش های که فعالیت های فرهنگی این جشنواره به دنبال داشت بی بدلیل بوده و رویداد های فرهنگی جدیدی را در جامعه به وجود آورده است.

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه هم اکنون جشنواره بین اللملی امام(رضا) به عنوان مردمی ترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر این جشنواره در 75 کشور دنیا برگزار می شود.

امیرزاده با تاکید بر اینکه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) یک جشنواره صرفا شیعی نبوده و در فرقه های مختلف برگزار می شود ،افزود: هم اکنون این جشنواره در بین فرقه های اهل سنت موجب اتصال حلقه فرقه ها و مذاهب مختلف شده و به عنوان بهترین فرهنگ در بین فرقه ها تبدیل شده است.

وی هدف از برگزاری کارگروه فرهنگی جشنواره بین اللملی امام رضا(ع) را برگزاری مطلوب جشنواره اعلام کرد و گفت: در رویکرد جدید معاونت فرهنگی مشارکت همراهی و حمایت از جشنواره امام رضا(ع) به عنوان محوری ترین فعالیت پیش بینی و به معاونت های فرهنگی ابلاغ شد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی از انتخاب ناظر چهارده گانه جشنواره در سراسر کشور خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی وزارت ارشاد سال گذشته 310 میلیون تومان در جشنواره بین اللملی امام رضا(ع) اعتبار پرداخت کرد./س


برچسب ها: برگزاری ، جشنواره ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.