معاون اول قوه قضاییه در ديدار با قضات دادگستری کل استان آذربایجان غربی گفت: جلب رضایت و اعتماد مردم باید مورد توجه مجموعه قضایی قرار گیرد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "سيدابراهيم رئیسی" معاون اول قوه قضاییه با توجه به تراکم پرونده‌ها در دادگستری‌های کل کشور سختی کار را برای دستگاه قضایی قابل درک دانست و گفت: با تراکم پرونده‌های موجود در دادگستری‌های استان‌ها از جمله استان آذربایجان غربی که یک استان مرزی است سختی کار برای قضات و کارمندان شاید به صورت جسمی نباشد اما از لحاظ حساس بودن امر قضاوت و خستگی فکری و ذهنی سختی کار در دستگاه قضایی دور از ذهن نیست.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه افزود: در این مدت گام‌های بسیار خوب و عالی برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه قضایی اعم از قاضی و کارمند برداشته شده است.
 
وی  در ادامه به بحث پلیس قضایی اشاره کرد و افزود: پلیس قضایی در دستور کار مجلس است از آنجا که نتیجه کار قضایی در اجرای احکام می باشد و نتیجه کار و جلب رضایت مردم در اجرای حکم است پس وجود پلیسی که آشنایی کامل به مسائل قضایی داشته باشد یکی از نیازهای قوه قضاییه است.
 
عضو شورای عالی قضایی کشور در ادامه سخنان خود به جلب اعتماد مردم توسط دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: جلب رضایت و اعتماد مردم یک نکته بسیار مهمی است که باید همیشه مورد توجه همکاران باشد، یک قاضی به عدله موجود در پرونده استناد نموده و اگر قابل قبول باشد رأی صادر می کند اما باید بدانیم در پرونده‌ها پیچیدگی‌هایی است که لازم به توجه است لذا باید با پیشکوستان قضایی مشورت نمایند که رأی درستی صادر کنند و اگر می‌بینند مجموعه‌های نظارتی در دستگاه قضایی تلاش می‌کنند برای صیانت دستگاه و تضمین سلامت دستگاه قضایی کشور است.
 
معاون اول قوه قضاییه در پایان سخنان خود به برقراری امنیت موجود در استان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: امنیت بدست آمده مدیون خون جوانانی است که سال‌ها پیش در این مرز و بوم تلاش کردند و امروز مرزبانان ما در همه زمینه‌ها فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زمینی باید هوشیار و آگاه باشند تا جامعه سالمی داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار