ولی یاراحمدی گفت: بهترین قاریان استان‌های کشور به مرحله کشوری مسابقات راه پیدا می‌کنند و براین اساس مسابقات کشوری با حضور قاریان و حافظان برتر برگزار می‌شود که سطح فنی مسابقات بسیار بالا است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ولی یاراحمدی روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه در مسابقات بین‌المللی علاوه بر برگزاری مسابقات فنی و انتخاب بهترین‌ها اهداف دیگری مد نظر است گفت: این اهداف مختص یک رویداد بین‌المللی است که برای انتخاب باید با تمامی کشورهای جهان مکاتبه داشته باشیم واز طریق روش‌های مختلف انتخاب مطلوبی از میان قاریان و حافظان معرفی شده انجام دهیم.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات در سطح بین‌المللی اهداف متفاوتی با مسابقات کشوری دارد در مسابقات کشوری هدف انتخاب برترین‌های تلاوت قرآن و حافظان است، لذا مراحل مقدماتی از سطح شهرستان تا کشوری برگزار می‌شود و رقابت‌ تخصصی و نزدیکی وجود دارد که در نهایت یک تا چهار سهمیه جهت شرکت در مسابقات کشوری اختصاص داده می‌شود.

دبیر سی‌و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: هشتاد و یک کشور نمایندگان خود را به ما معرفی کردند و مدارک‌شان دریافت شد اما برای انتخاب بهتر تعدادی از آن‌ها که از سطح پایین برخوردار بودند رد شدند و درنهایت نمایندگان 71 کشور برای حضور در مسابقات مورد تایید قرار گرفتند.

یاراحمدی با تاکید براینکه با توجه به وضعیت قرآنی کشورها این‌ها بهترین‌های موجود در کشورها هستند که به ما معرفی می‌شوند، یادآور شد: هدف ایجاد ارتباط مستمر با مراکز اسلامی و قرآنی در کشورهای مختلف است تا در سال‌های آینده منجر به معرفی قاریان و حافظان بهتری شود.

وی بیان کرد: میزان مشارکت کشورها که نماد توجه قاریان و حافظان از تمامی قاره‌ها به این مسابقات است نشان از بالا بودن سطح مسابقات ایران دارد بنابراین بعد بین المللی این مسابقات با مشارکت بالای 70 کشور یک امتیاز برای ما محسوب می‌شود.

یاراحمدی اضافه کرد: حضور نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی در سی‌ویکمین دوره مسابقات قرآن نشان می‌دهد که این مسابقات در چه سطحی است اما این قاری جوان در دوره مقدماتی مسابقات ایران رتبه 9 را کسب کرده و در مرحله نیمه نهایی رتبه 9 را داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین محافل انس با قرآن همین مسابقات بین‌المللی است خاطرنشان کرد: اختتامیه این مسابقات با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی 12 خرداد ماه ما معرفی نفرات برتر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار