زنجان/

لزوم حمایت ازصنعت فرش استان در راستای اشتغالزایی

در زنجان دو نوع فرش ابريشمي و پشمي توليد مي شود که با توجه به پتانسيل موجود، در صورت حمايت و ارائه راهکار قوي دست اندرکاران و مسئولين امر مي توان اشتغالزايي مطلوبي در این زمینه فراهم اید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر امور فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان با اشاره به اینکه یكی از صنایع دستی بومی كه در استان زنجان رونق فراوان دارد، صنعت فرش‌بافی است گفت : ولی این روند طی سالهای اخیر رنگ باخته و روند فرش بافی در زنجان رو به افول رفته و هم معدود تولیدات این هنر با نام ها ی غیر استان زنجان عرضه شده است.

جعفری با بیان اینکه فرش دستبافت از استان زنجان به نقاط مختلف کشور و خارج از کشور صادر می‌شود ادامه داد: کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس از جمله امارات، عربستان و قطر، آلمان، لبنان، روسیه، کانادا ژاپن چین و به طور غیر مستقیم به آمریکا مقصد صادرات فرش استان زنجان هستند.

مدیر امور فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با اشاره به اینکه زنجان 66 هزار بافنده فرش دارد تصریح کرد :در این صنعت بافندگان به صورت دائمی و فصلی فعالیت می کنند.

جعفری اضافه کرد : اقدام براي بيمه فرش بافان اختياري است و سازمان صنعت، معدن و تجارت همكاري لازم را با مراجعين بيمه دارد.

وی پیش بینی و هدفگذاری سال 93 را 17 میلیون دلار اعلام کرد و گفت : این در حالی است که کل صادرات سال 92 به 15 میلیون دلار رسیده است .

مدیر امور فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان افزود : در حال حاضر مشکل مهم صنعت فرش در استان این است که فرش استان زنجان به نام فرش دیگر استانها به خصوص قم صادر می شود

جعفری خاطر نشان کرد :صادرات فرش در سال 92 نسبت به سال 91 با کاهش 45 درصدی رو به رو شده است./س


برچسب ها: حمایت ، فرش ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.