شهردار منطقه ۲۱ از بهره‌برداری تقاطع غیر هم سطح بزرگراه شهید لشگری در محور بلوار ایران خودرو با هدف کاهش بار ترافیکی در تاریخ سیزدهم خردادماه خبر داد.

 مصطفی سلیمی، شهردار منطقه 21 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهداف مهم احداث این تقاطع گفت : حل مشکلات ترافیکی شهر تهران، کاهش زمان سفر و در نتیجه کاهش مصرف سوخت خودروها، كاهش آلودگی هوا و بالا رفتن سطح رضایتمندی شهروندان از جمله اهداف احداث این تقاطع است.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های تقاطع غیر هم سطح محور ایران خودرو با بزرگراه شهید لشگری افزود: این تقاطع شامل یک پل اصلی روگذر از نوع عرشه فلزی بر روی بزرگراه شهید لشگری جهت حذف تقاطع با بلوار و یک پل زیر گذر از نوع دال بتنی جهت اتصال شمال به جنوب بلوار خواهد بود.

شهردارمنطقه 21 ادامه داد:  این پروژه در کیلومتر 14 بزرگراه شهید لشگری  با سازه ای متشکل از عرشه فلزي با تابليه بتني شامل 2 دهانه 27 متری و یک دهانه 35 متری به طول کل 89 متر  ، پایه‌های پل روگذر  شامل 12 عدد شمع ستون  ، کوله‌های  پل روگذر شامل 12 عدد شمع ستون ، روگذر به طول 692 متر و  عرض 26.30 متر، رمپ دسترسی با سيستم ديوار بتن مسلح و یک دستگاه سازه محافظتي با دال مجوف بتني به ضخامت 1 متر  طول 43.5 متر و عرض کل 26.30 متر جهت محافظت از زیرگذرهای موجود شرکت ایران خودرو در بزرگراه شهید لشگری واقع شده است.

سلیمی در پایان با اشاره به پروژه  در دست احداث خاطرنشان کرد: برای احداث پل ایران خودرو و شهید لشگری هزینه ای بالغ بر  25 میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار