مدير اداره جهاد کشاورزي ملاير گفت: سرمازدگي بهاره به محصولات زراعي جو ديم و آبي اين شهرستان خسارت وارد کرد که ميزان خسارت بين 10 تا 40 درصد برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ حجت اله مصطفوي افزود: ميزان خسارت جو در مناطق مختلف شهرستان متفاوت است و بيشتر مربوط به جو ديم است که در منطقه، جوکار، سامن، آورزمان و حومه ملاير کشت مي شود.
وي اظهار داشت: طبق گزارش هاي اعلام شده، به محصول گندم اين شهرستان خسارتي وارد نشده و در صورت بروز سرمازدگي بهاره، ميزان خسارت در دست بررسي است.
وي  گفت: در حال حاضر، چهار هزارو 586 هکتار از مزارع اين شهرستان زير کشت جو آبي و يک هزارو 593 هکتار زير کشت جو ديم است که سالانه به طور ميانگين از هر هکتار جو آبي حدود 40 هزار تن و جو ديم 25 هزار تن برداشت مي شود.
مصطفوي همچنين سطح زير کشت گندم ديم را 30 هزار هکتار و گندم آبي را 9 هزار هکتار را عنوان کرد و بيان داشت: سالانه همين مقدار گندم از مزارع شهرستان برداشت مي شود.
وي خاطرنشان کرد: بر اثر بارش تگرگ در روزهاي گذشته نيز خسارت هاي زيادي به محصولات زراعي اين شهرستان وارد شد که ميزان خسارت در دست بررسي است.
وي بيان داشت: علاوه بر اين، بارش هاي بهاره به محصولات گردو، بادام و زردآلو نيز خسارت وارد کرد که بيشترين سرمازدگي مربوط به زردآلو است.
مدير اداره جهاد کشاورزي ملاير اضافه کرد: ميزان خسارت سرمازدگي به محصول بادام نيز در برخي مناطق تا 80 درصد اعلام شده، در حاليکه در برخي مناطق خسارت سرمازدگي تاييد نشده است.
مصطفوي گفت: هم اکنون يک هزارو 24 هکتار از مزارع اين شهرستان زير کشت بادام ديم و دو هزارو 248 هکتار زير کشت بادام آبي است.
وي سطح زير کشت زردآلو را 256 هکتار و گردو را يک هزارو 385 هکتار عنوان کرد و افزود: ميزان خسارت سرمازدگي بهاره به اين محصولات بين 10 تا 15 درصد برآورد شده است.
بيش از 10 هزار هکتار از مزارع شهرستان ملاير زير کشت محصولات زراعي گندم و جو است./س
برچسب ها: سرما ، محصولات ، بهاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.